• stina-07

Februari-07... tråd 2

Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!

• Svar på tråden Februari-07... tråd 2
  • Stormis

Vinterbrud feb -07:

Om du skall köpa ka det nog vara dags att kolla, tror att det kan ta flera månader beroende på om butiken behöver beställa din storlek och från vart. Om du skall låta sy upp så kan den hinna bli klar på max en vecka (om tyg finns tillgängligt och om sömmerskan kan lägga andra arbeten åt sidan) så där finns det mer spelrum. Hyra kan man ju få avklarat på en dag (iaf till honom). Vi gick in, han provade och bokade kläderna. Klart för hans del!

Liah:
    Då är vi iaf inne på samma spår - synd att betala om man kan göra det själv... Din lila klänning låter superfin, tror inte att jag vågat mig på en medeltidsklänning själv heller. Ska din blivande köra på samma tema?

• Liah

Stormis:

Min m2b kommer också att ha medeltidainspirerade kläder i mörklila.

• Vinterbrud feb -07

Ska genast ta tag i det här med klänning! :) Ska sy upp en eftersom det inte finns så stort utbud här där jag bor..

• Stormis

Vinterbrud feb -07:
    Bra idé, då får man ju den precis som man vill ha den och det behöver inte vara dyrare än att köpa, många gånger kanske tom billigare!! Kör på det, lika bra att ta kontakt snart dock!

• Nina82

vart är den nya tråden??? är det den här

• Vinterbrud feb -07

Nina82
    Ja! :) Du har kommit rätt..!

• Nina82

Ok va bra. Hur gå det för er. kram

• Vinterbrud feb -07

Nina82
    Nu börjar det äntligen kännas som att liite är klart - eller iaf på gång att bli klart!
    Jag har:
    * Beställt klänning, kommer om 1 månad!
    * Beställt mannens ring, den har kommit och är jättefin.
    * Lämnat in förlovningsringarna för omarbetning.
    * Beställt min ring, kommer när som helst. Spännande!
    * Köpt klänning till ena tärnan och hittat vad den andra ska ha -har dock ej beställt.
    * Hittat mönster och tyg till klänning åt dottern.
    * Gjort klart inbjudningskorten som väntar på att bli ivägskickade :) Ska skicka dem ikväll..!
    * Köpt underkläder och tiara

På lördag ska vi åka och kolla på kläder till min blivande och bestman och nästa vecka ska vi och provsmaka menyn :)
    Förresten har min tärna bokat en solist som ska sjunga i kyrkan idag! Så himla kul att hon kunde och ville ställa upp! :)

Hur går det för dig?

• Liah

Nu har jag varit på syfestivalen och handlat tyg till min mantel. den blir mörklila med band i svart och silver. Har också fixat halsband till mig samt morgongåva till m2b och en gåva till tärnan. det går frammåt. När jag kommer hem från min lilla semester som jag är på just nu ska inbjudningskorten göras klara och skickas iväg.

Svar på tråden Februari-07... tråd 2