Februari-07... tråd 2
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
lillprinsessan:
Vi började planera för tre år sedan då ett par vänner till oss gifte sig. Vi har däremot skjutit på vårt bröllop i två år nu eftersom min mor dog året innan det egentliga datumet.
sogaard:
Jag har gjort båra placeringskort som små böcker. Innuti kommer det att stå ett citat eller ett uttryck. Dessa ska gästerna använda i en konversation under kvällen. Det är i alla fall vå tanke så långt, men om den genomförs är inte säkert än.
nej, va tråkigt. Ja, då kan förstå att det kunde bli lite jobbigt att fullfölja planerna.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt..
lillprinsessan: Jo det var tungt ett tag, men nu är vi ju ingång igen och det känns ju helt rätt. Mamma är ju där med oss ändå.
Vad skönt att ni känner så! =)
Lillprinsessan: ja det är det.
Lillprincessan:
Jag är också sen jämfört med många andra. Vi förlovade oss i slutet av juli. Först kände jag mig stressad med ett vinterbröllop, men sen när jag besökte frisör osv. så sa alla att jag kunde avvakta med bokningen, att det är gott om tid kvar eftersom det är i just februari och det känns lugnande.
Vi kommer att vara runt 70 personer och planerar att vara på en herrgård, på det sättet köper vi oss fria från mycket jobb dagarna runt och efter bröllopet. Känns jätte skönt. Vi har ännu inte bokat, men det är på gång!
Hur kommer ni att göra och hur många personer är ni?
Vi började planera ganska precis ett år före. Det var ändå svårt att få lokalen vi ville ha fick ändra datum till vårat tredje alternativ. Har gjort ganska så mycket. Nu är det dags att göra inbjudningskorten. Vi bjuder ca 65 personer och några av dessa är barn (ca 10 st).
Jag tycker det börjar kännas som att det är snart nu jag.. =)
Har bokat fotograf och herrgården där vi ska vara. Har bestämt vart vi ska ta maten ifrån, men menyn är inte bestämd än, vi ska provsmaka först. Velar mellan 2 st olika klänningar.. Har pratat med en sömmerska idag som ska sy dotterns näbbklänning. Inbjudningskorten ska beställas snarast. Har förresten beställt en korsett idag, om jag har tur får jag den i veckan!
februaritjejen:
Härligt att det är någon mer i min sits. men saken är den att jag känner inte att vi har lite tid eller något sådant.
Vi kommer att vara runt 50 (beräknar vi).
Det som är bra med vinterbröllop är att det inte är en sån jätterush när det gäller bokn. av kyrka, frisör o.s.v.
Vi kommer att ha bröllopet i en liten mysig träkyrka och ha festen i anslutande lägergård, och kommer nog att först och främst vända oss till familjen om vi behöver hjälp. För att inte behöva lägga ut så mycket pengar.
har inte så jättemycket klart dock.
När ska du skicka inbj.kort och osa?
Men oj brudar vad ni har skrivit i helgen! Men nu är jag ikappläst; välkommen alla nya!
Vet ni vad sim hände mig i helgen? Min galna tärna hade dragit ihop värsta möhippan!!! Hur beredd var man på det när man gifter sig i februari??? Helt fantastiskt iaf, alldeles tårögd över hur många som kom för min skull, varav många åkt över 50 mil. Vilka vänner man har. Är så avundsjuk för att ni har det roliga kvar... Men oj vad jag längtar ännu mer till bröllopet nu!!!
Sydde till slut i det yttersta sidentyget idag och nu ser det verkligen "färdigt" ut. Har iofs alla fållar och axelband kvar, men när det är gjort är det bara att lämna den vidare till mamma så att hon kan brodera. Och jag får börja med kappan. Superkul. Och faktiskt lätt om man inte är helt allergisk mot symaskiner!