• stina-07

Februari-07... tråd 2

Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!

• Svar på tråden Februari-07... tråd 2
  • Brud-07

Hejsan! Skickade min inbjudningar idag, känns bra....en midre sak att hålla reda på

• Februarifjäril

Korall:
    Tusen tack för tipset,jag var in och kikade snabbt på sidan, de såg jättefina ut. Jag har aldrig budat så jag tänker ta helgen och sätta mig ner och titta ordentligt. Hur mycket betalade du för klänningarna om man får vara nyfiken?

Färgtema har vi tänkt ha mörkrött, guld och vitt. Vi har inte kommit så långt i handling men efter enormt mycket brainstorming (som ni alla säkert känner igen så har vi (hoppas jag ganska klart för oss vad vi vill osv). Men det ska bli skönt när inbjudningarna är klara och ivägskickade. Jag ser att ni pratat OSA, jag har oxå funderat över det i o m att julen kommer mellan, vi kommer nog oxå sätta mot mitten ,slutet på december. Januari känns lite för nära inpå tycker jag.

Stormis: Hur var det bröllopet i lördags?

• Nina82

Letar skor för fullt.. åh hittar inga.. känner inte för att lägga ut 1000 kr för ett par såna skor..va ni köpt för skor?

• Stormis

Februarifjäril (och resten):
    Fantastiskt bröllop i helgen, lite prestationsångest... Så där så att allt bara flöt på - således perfekt inspirationskälla! BG i fråga är vår blivande toastmaster så det känns bra att vi fått bekräftat att vi är på samma nivå ang bröllopsstil.

Ang OSA:
    Vi gifter oss 3/2 och perfekt hade väl varit sista dec, men jag tror att många glömmer svara då. Kommer därför skicka ut inbjudan inom närmsta tiden och sätter faktiskt 31/11 som osa. Ngn på förra tråden sa att man alltid skall ha sista dagen i en månad (tips - läs i inbjudan...).

Denna veckan skall jag jaga min konfirmationspräst. Har lämnat medd och trott i min enfald att han skulle ringt upp, men icke!

• korall

Februarifjäril: jag betalade 620 kr för två klänningar inkl frakt. Men hade jag köpt en (via ebay då) hade den gått på runt 400kr istället, frakten blir som jag skrev billigare för andra plagget. Men hade jag köpt direkt via deras hemsida hade det blivit över 1000kr tror jag räknade ut. men ett råd, köp gärna två klännngar (varav en storlek större) och prova när de kommer, dels tjänar du kostnadsmässigt, sen är det bra för att prova storleken. Sålde den andra klänningen som var för liten här via BT för 300kr så jag fick igen de pengarna direkt för den klänningen.

Stormis: det tipsdet kom från mig! att sätta osa den sista i månaden alltså. Nåt undermedvetet att man har koll på vilken månad det ska svaras, men kanske inte datumet. men ska inte säga att det funkar, vi har sista osa 30 nov- återkommer efter det o berätar hur många som verkligen svarat! Men det är ju värt en chans. Sen resonerade vi att runt julen kommer nog ingen ihåg att svara, och januari blir alldeles för sent (gifter oss 17/2) så då blev det sista november.

• Brud-07

Stormis: Vi satte OSA 1 dec....så att alla hinner men innan julruchen... Tänkte att det var för tidigt, men ser att ni andra oxå är "ute i tid" med OSA... Men är de bara ja som redan skickat inbjudan?... Kunde inte hålla mig

• korall

Brud-07: nää vi har redan skickat inbjudningarna för ca en månad sen, har nästan bara långväga gäster.

• Stormis

Våra inbjudningar går nog ut i veckan eller nästa, men vi har ju redan skickat ut save-the-date-magneter så det är ingen brådska för vår del.

Idag har jag köpt allt tyg mm till klänningen. 1400 pickadelikas kommer den att kosta + div blod, svett och tårar vid symaskinen

korall;
    Eller skall vi kalla dig klippan... Tack för tipset (kom dock på att jag kanske skrivit 31/11 - då får jag ju aldrig svar... Bäst att kolla innan printern drar igång...9 Tänkvärt brudar; vad skulle vi gjort utan BT?

• Februaritjejen

Hej, jag ska också gifta mig i februari, den 24:e. Kul att läsa att det är fler som slår till med vinterbröllop! Vad långt ni andra verkar ha kommit i eran planering. Vi har inte skickt ut inbjudningskorten än för att Vi har inte bokat lokal till 100procent... innan har jag tyckt att det känts ok, men efter att ha läst era inlägg så känner jag ett behov att att pyssla : ) och givetvis boka lokal fort som sjutton...

• Stormis

Februaritjejen:
    Välkommen in i gänget. Bara att sätta igång att inspireras. Det som är bra med februari är ju att det är en ganska ovanlig månad så det mesta behöver man inte ha bråttom med eftersom inte så mycket är uppbokat. Så ta det lugnt, men en lokal vore kanske inte så dumt att ha...

Svar på tråden Februari-07... tråd 2