Februari-07... tråd 2
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Tack Stina-07
Är det någon av er som kommer från Gbg trakten?
Klänning får jag börja ta tag i nu snart...det tar ju tid att få hit den
HAr oxå tänkt ha en utan axelband...får nog ge mig ut o leta efter en sådan där "päls-muff" jag oxå....
Jädissen:
Klart att du är välkommen - ju fler desto roligare!! Jag bor i Vbg, men jobbar i Gbg-trakten så vi är ganska nära varandra!
stina-07:
Kom på det igår kväll... Fattar hur du menar, men är det så svårt att hitta sådana kort? Det är ju ingen ovanlig storlek? Fast oavsett - skriver du ut direkt på kort i den storleken? Annars måste du ju kunna skriva på A4 och skära rätt stl själv. Ska tydligen inte vara så svårt så länge man har en pappersskärare.
Börjar själv att få lite press med klänningen - ska ju låtasy upp, men blir lite dyrare än vad jag tänkt. Är själv inte helt tappad med symaskiner och funderar på om jag ska göra som Lena Ph
I fredags var vi o tittade på en helt underbar plats för vigseln Vi fick ett tipps om att vigas utomhus o visade bilder på hur de gjort tidigare!SÅ VACKERT
så vi nappade genast på det...
Nu funderar jag om jag fortfarande kan ha den klänningen jag tänkt mig...hm...det är ju hyffsat kallt i feb o vi hoppas på snö....måste fundera...det börjar snar tbli dax att beställa ju...
Jahapp...då var det dax att ändra datum...IGEN!!!! Min m2b:s syster med familj kommer hem från USA den dagen vi tänkt oss och de har redan bokat biljetterna......Så nu blir det förmodligen i mars....
Hej svejs...
Grattis alla feb.brudar! Lite avundsjuk på er som har ert kvar. Vi gifte oss i feb i år m mkt snö och allt! :)
Hoppas att ni får en lika bra dag som vi fick!
Grattis alla än en gång!
Hur gör ni med prästen - bjuder ni denna till middagen? Jag har för mig att är brukligt att man bjuder denne, men att de ofta tackar nej av naturliga skäl - har inte möjlighet att gå på fest varje lördag... Även om jag gärna skulle bröllopa så ofta . Men den prästen jag vill ha kan visst hänga på då och då. Självklart missunnar jag inte honom min fest efter att han är så snäll och viger oss, men ändå; en extra gäst; var placeras han till middagen?
stormis: På honnörsbordet va? Längst ut om jag inte har helt fel...
Hejsan tjejer! vi ska gifta oss den 3 februari....och har väl kommit en bit på väg... Ska skicka inbjudningarna 1:a veckan i okt....köpte klänningen igår, ska göra egna servettringar, tärnkläning oxå klar. Kyrka och festlokal bokad, festprogrammet, har typ kolla på vad jag skulle vilja ha med i det men skall överlåta det till toasmaster, även hur det blir med underhållning under kvällen. Lite roligt med överraskning. hmmm...något med vi gjort, vet vilken tårta vi ska ha så det är bara till o beställa när de närmar sig.....ja kan ha glömt någe, men känns som om man har koll på läget liksom.....
korall:
Hade för mig nåt sånt också och längst ut är väl rätt ok i sådana fall. Det är ju faktiskt ingen speciellt bra plats egentligen.
Brud-07:
Åh, till slut en till på 3/2. Kan medd att 10 och 17 är rätt så mycket populärare. Tur att man är lite mer unik Nä skämt åsido, men jag tänker som du ang tidsplanen. När sätter du osa? Jag tar nog 30/11 eftersom jag vill ha in svaren innan julstöket, dessurom har vi "save-the-date" ute så våra gäster vet hörhoppningvis redan om de kan komma eller ej.
Har nog idag äntligen fått klart med cateringen som eg var klar redan i somras. Skall träffas på fredag och diskutera detaljerna. Hi hi, vi skall har supergoda köttbullar till huvudrätt - vad tror ni om det Ok pris och ALLA gillar!
Stormis: låter som en bra förrätt....den har vi inte riktigt koll på, men varmrätten kommer bestå av älg stek eftersom min M2B sköt en stor oxe....och så är de sååå gott med älg...
Vilken tid kommer ni att ha vigseln?