• stina-07

Februari-07... tråd 2

Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!

• Svar på tråden Februari-07... tråd 2
  • Februaritjejen

Stormis:

Tack! vi ska iväg imorgon till en herrgård som vi har besökt för ett par veckor sen. Imorgon ska vi dit och prata mer detaljer och priser... förhoppningsvis har vi lokal snart! *ler*

• Februarifjäril

Välkommen Februaritjejen! Härligt med ännu en som valt denna fantastiska månad . Vi har inte heller kommit så långt än.. Fast festlokal är bokad och betald så det är skönt. Men i övrigt hänger det mesta fortfarande i luften. Jag har slutat att oroa mig för det ordnar sig alltid i slutändan, det ena ger det andra. Men jag instämmer med Stormis att lokal och kyrka om man ska gifta sig där kan vara en stor bit som är skön att ha klar tidigt. Hoppas att Herrgården blir bra!

Stormis:
    vad häftigt att du ska skapa din egen klänning! Vilken känsla att bära ngt som du själv gjort..Tänk om man själv kunde - och hade tålamodet för den delen! Du måste ge oss info om hur det fortskrider.

I helgen ska vi kolla på bröllopsklänningar-jag längtar...

• Februaritjejen

Februarifjäril:

Tack för ytterligare ett välkommnade, det känns bra att inte alla har panik *ler*. Jag har redan bokat världens finaste klänning, den har nyss kommit in i butiken och eftersom vi ska gifta oss i februari så kommer jag att vara först ut att använda den även om andra sommar-brudar har bokat upp den sen! :)

Lite roligt egentligen när jag tänker på det, bokat klänning och frisör, men inte lokal, typiskt mig!

Lycka till med ditt klänningsprovande i helgen, det är hur kul som helst, man känner sig som en princessa. Ett tips är att ta med sig kamera, det är jätte kul att ha och man ser på ett helt annat sätt när man tittar på det hemma igen.

• Februarifjäril

Bra tips med kamera! Det hade jag inte tänkt på, men när man tänker efter så kanske det blir lite snurrigt mot slutet av dagen och då är det ju super om man har något att titta på när man kommer hem. Toppen! Får man fråga vad du ska ha för klänning (nyfiken . Det är ju så roligt med klänningen, allt är ju roligt men för mig i alla fall är klänning nog det roligaste
    Nu ska här kameran laddas!

• Februaritjejen

Så klart att du får fråga! Det är en Parisette, nummer 160077. Om du går in på deras hemsida så kan du hitta den där. Jag var i början inne på att ha en enkel och stilren klänning, den jag valt är en princessklänning *ler nöjt*, men det kändes bara så rätt och då måste man slå till.

Vilket datum gifter ni er och i vilken del av landet?

• Stormis

Februarifjäril:
    Ser med skräckblndad förtjusning på mitt skapande... Har köpt ett mönster som eg är superlätt så det skall inte bli nåt problem. Mitt problem är väl att jag har lite ont om tålamod och gärna vill bli klar, när jag borde ta det lugnt och lägga alla energi på de under lagren. De synd ju inte, men det är ju de som lyfter hela klänningen. Mönsterklippning i helgen - lovar att rapportera. Någonstans måste ju frustrationen ut

Nu när våra inbjudningar snart är klara har jag börjat med festprogrammet. Tänkte ett ganska tunt först, men det blir liksom tjockare och tjockare ju mer jag hänger på BT och snakckar med kompisar som redan gift sig. Det finns för mycket skoj!

• Februarifjäril

Februaritjejen:
    Jag har varit inne och tittat på din klänning - superfin helt enkelt! vad är det för pärlor eller är det brodyr, ser jättefint ut iaf. Inte för mycket (enligt min smak då !

Vi gifter oss den 10 februari i Dalarna - Leksand, Tällberg. Vi tänker ha 2-dagars bröllop med överraskning för gästerna dagen efter med lite mys och aktiviter om vädret tillåter.

• stina-07

Februarifjäril:

Viken jättefin klänning du valt! Är brodyren i någon färg? Svårt att se på bilden!

• Februaritjejen

Februarifjäril:
    Tack, den känns toppen! Det är pärlor på livet som går i beige/rosa, så de är inte vita. Klänningen är ivory så det blir ett mjukt intryck.

Vad roligt med ett tvådagars bröllop! Låter riktigt nice!!

• Februarifjäril

Var som sagt och provade klänningar i går i S-holm. Det var en intressant upplevelse minst sagt!
    På det första stället var de (hon) om jag ska uttrycka mig milt inte särskilt vänlig el serviceinriktad. Riktigt hemsk faktiskt! Jättetrist när man faktiskt inte har provat klänning innan eller ens varit i en bröllopsaffär tidigare. Där bokade jag iaf en jättefin jacka att ha på mig utomhus. Den kunde jag till en början inte hämta ut förrän dagen innan bröllopet men kunde efter lite diskussion få henne att sträcka sig till dagen innan det. I nästa butik var de jättegulliga men där var det rea och lite kaosartat men där kändes man iaf välkommen och det är ju bra . Men det är bara att inse att jag måste ge mig ut i klänningsdjungeln igen för jag hittade inte någon som kändes toppen.
    Februaritjejen:
    Tack igen för tipset med kameran, man var helt klart helt lost mot slutet av dagen och kommer inte riktigt ihåg hur klänningarna satt eller såg ut.

Svar på tråden Februari-07... tråd 2