Februari-07... tråd 2
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Här kommer en som igår köpte sin klänning och överskred budgeten med ungefär 200% oj vilken ångest jag hade igår kväll och inatt, jag som ivanliga fall brukar vara så ekonomisk och tidigre inte alls varit främmande för att köpa begagnad klänning. Men i butiken var alla tankar på begagnat helt nån annanstans! Men som tur är har jag en förstående M2B, men är ändå lite orolig för hur det ska sluta med budgeten... det till´kommer ju alltid massa saker på slutet som man bara måste ha *ler stort*
känns ändå som jag kom i fas med planeringen nu iom klänningen. Nu kan jag ge mig ut och leta underkläder, slöja, tiara, skor, kolla frisyr etc.
i övrigt så trillar det in lite svar på inbjuda, än så länge ingen som tackar nej. cateringen är vi på G att boka, fotograf letas för fullt (vilka priser fotografer har! OBS! är fullt medveten om arbetet som ligger bakom etc etc. men ändå...) Har tänkt börja med festprogrammet snart oxå. I november bär det av till Tyskland för att införskaffa alkohol.
Frågade innan (men fick inget svar) hur ni har tänkt att göra med skorna. Man behöver ju två par, ett inne o ett ute, antar att man behöver vara noga med att klackarna är exakt lika höga. Tankar om det??
korall:
Jag köpte mina skor igår! Hittade ett par jättefina skor att ha inne för 299:- Skor att ha ute har jag sedan tidigare, ett par vita stövllar som jag knapt använt. Der får bli dom.
Jag tror att det kan vara bra om uteskorna är lite högre än de man ska ha inne. Eftersom jag tror på snö så vill jag inte att kanten på klänningen ska bli blöt när jag är ute. Kan nog därför vara bra om uteskorna är en eller två cm högre. Får nog offra att det inte ser perfekt ut utomhus! Så resonerar ialf jag.
Grattis till klänningen korall! Du måste vara såå glad! Och även om du översteg budgeten så kompenseras det väl med att du är helnöjd med klänningen och då är det ju värt det !!
Skor ja, jag har tittat lite på nätet och i affärerna men i o m att jag inte har klänningen ännu så har det varit svårt att leta på allvar. Men jag har också hört att det är en bra idé att ha samma klackhöjd på skorna. Av det jag sett i affärerna så är jag inte superimponerad men det beror kanske på att de mesta jag sett i stövelväg har varit lågklackat och jag vill ha höga klackar. Jag har sett
vinterbrudar i andra trådar som köpt över nätet. Jag kollar upp och återkommer om det är någon som vill ha tips på skor.
Vi tänkte faktiskt oxå bege oss till Tyskland eller Danmark för införskaffande av alkohol! Det finns oxå en hemsida www.tullfritt.com som kanske kan vara intressant för er som ska köpa alkohol och inte vill resa eller betala dyra pengar för drickat.
Tjejer! Vet ni vem som sitter och skriver i två av lagrena på sin nya bröllopsklänning? Jo, lilla jag! Mina syfärdigheter har än så länge överträffat mig själv så de två innerst fodrena är redan klara och ihopsydda, nästa steg blir att börja klippa i det fina sidentyget!!!!!!!!!!
Postade inbjudningarna idag!!!!!
Fick äntligen kontakt med min gamla konfirmationspräst, vigselsamtal inbokat!!!!
Vilken dag, vad glad jag är!!!!!!
Puss på er ALLA!!
Wow! Blir imponerad att du syr själv! Vad duktig du är! Hoppas att det fortsätter att gå lika bra! Lycka till!
Hur går det för er flickor?? Jag letar skor för fullt. Fick sån dålig service när jag va på skopunkten i sthlm i lördags. Dom hade vita skor på lagret men ner packade, men fick inte titta på några. Hoppas på bättre tur på onsdag i Linköping. Hoppas att jag kan få iväg inbjudningskortetn snart. ser att en del ha skickat.
Ja, är själv lite förvånad hur bra det har gått. Än så länge värt varenda öre och timma för den delen. Vill bara komma hem från jobbet för att kunna fortsätta att sy... Man blir lite knäpp av att planera bröllop, inte sant?
Ser att många av er är på skojakt, själv har jag ju både fest- och ute-skor klara, men jah saknar ngn typ av ballerina eller liknande att ha om man får ont i fötterna framåt småtimmarna. Vita är ju inte det lättaste att hitta, men om ni ser några så hör gärna av er.
Apropå småtimmar! Här har jag jagat "ballerinaskor" till kommande kvällens danseskapader eftersom det har varit modernt det sista (fast det är liksom fel säsong nu ). Men nu kom jag på det: jag köper rikiga dansskor (sk teknikskor för ballett)!! Vita, billiga och perfekta till min lilla prinsessutstyrsel. Bara en sula av mjukt skinn, men jag behöver ju inte ha dem utomhus... Men tänk vad mjukt och behagligt mina små fossingar kommer att få det
Åh är så glad, jag va och hämtade ringarna idag och dom är så fina. är verkligen helnöjd. ha fått pris på blommor me från 800-1500 ganska lagon tycker jag. När ha ni tänkt och beställa buketten??
I går var jag hos frissan och vi pratade om uppsättningen till bröllopet. Det kommer att bli superläckert. Så nu väntar jag bara på att bestämma tid.
Helgen som var satt jag och gjorde alla placeringskort. Det va lite slitit men nu är de bara insidan på dem kvar.