• stina-07

Februari-07... tråd 2

Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!

• Svar på tråden Februari-07... tråd 2
  • Nina82

Åh va alla ha kommit långt i planeringen. väntar själv på att min inbjudningskort ska bli klara så jag kan skicka ut i slutet av oktober. ha ångrat mig ang klänningen, den som jag hittade va drapperad och nu tycker jag bara att man ser tjock ut, så jag ska kolla på en ny på fredag. men största problemet är löst skorna. hittade på skopunkten för 99 kr jätte fina. men så läste jag att någon skulle ha sina ballerina me sig till lokalen det tar jag me. va ska ni ha för mat?? tack alla man få verkligen många tips här. Någon mer som gifter sig den 24.

• Februaritjejen

Nina 82: Jag gifter mig också den 24:e!! Vad roligt att vi är två : )

Jag håller också på med mina inbjudningskort, väntar egentligen bara på att lokalen ska bokas sen skickar vi ut dom.

• Februaritjejen

Lillprincessan:

Korten är i princip klara, det är bara texten som saknas. Förutom att vi ännu inte bokat lokalen har vi ett litet dilemma, kyrkan vi vill vara i renoveras för tillfället och beräknas vara klar i december, de sa åt oss att återkomma i mitten av november... men det är ju jätte länge tills dess... : (

• Februaritjejen

Lillprincessan:

Vi funderar på att ha osa 31 december. läste någonstans att man ska ta i slutet av månaden och det känns väldit tight och ha osa för vår del i slutet av januari och i november blir för tidigt. så uteslutningsmetoden säger att det blir osa i slutet av december : )

• Vinterbrud feb -07

Vi hade tänkt skicka ut våra inbjudningskort i mitten av dec och ha osa 31 dec, men tror ni inte att risken är ganska stor att många glömmer bort det mitt i allt julstök?
    Och att skicka dem i början av januari blir lite sent tycker iaf jag, så vi kommer att skicka dem i nov med osa 1 dec.

• sogaard

Vi satte vårat osa datum 10 dec. Just precis för att sedan kommer allt jul & nyårs stök och lätt att glömma en inbjudan. Men det får ju heller inte vara för tidigt el för sent. Jag tycker också att man borde veta om man kan eller inte ganska fort efter att man fått inbjudan.

• Liah

Oj, vad tidigt ni skickar ut era inbjudningar. Vi ska skicka våra i början av december med osa i början av januari.

• Februarifjäril

Hej alla och välkomna alla nya!

Har inte hunnit med att skriva men har smygläst lite då och då .

Stormis: Jag är så imponerad, vad snabbt du har hunnit sy (känns det som för en annan som inte suttit framför symaskinen. ). Just nu håller jag på och funderar själv om jag ska försöka få en klänning uppsydd istället för att köpa-jag blir galen-hittar ingen som jag känner för sådär direkt, det är alltid något med dem som inte känns ok.

Apropå inbjudningskort, en kär vän till mig håller på för fullt och skapar dem, fick se ett första utkast i går och de kommer bli såå fina , längtar till de ska gå iväg. Vi har tänkt skicka dem senast i mitten av november och tänkte faktiskt sätta OSA ca 1 vecka senare. Vi tänkte precis som soogard att man vet ganska direkt om man kan eller ej och vi tänkte oxå att om man sätter OSA längre fram är det kanske lättare att de läggs åt sidan och "glöms" bort. Vet ej men så tänker vi iaf göra.

• Nina82

Februaritjejen

Kul, trodde jag va ensam om det..Jag ha det klart me lokal.
    Jag skickar mina kort slutet av okt, sen osa sista november. Va har ni för färgtema, ha du kommit långt i planeringen.

• lillprinsessan

februaritjejen:

Ja uteslutningsmetoden är rätt bra ibland! =)

Osa-datumet beror ju också på hur stort bröllopet är. Ibland kan det vara mycket planering som beror på hur många som kommer.

Svar på tråden Februari-07... tråd 2