Februari-07... tråd 2
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Stormis
Superfin bolero!
Känner att vi kommer nog också att få skicka påminna en hel del av våra gäster.. Många av dem är nog sånna som skulle komma på att anmäla sig typ 2veckor efter att osa tiden gått ut. Nu fick de ju iofs sina inbjudningar i fredags, så.. ;)
Började sy lite på bolerojackan igår. Tyget som blev över från klänningen räckte faktskt med undantag av lite foder till ärmarna! Så nu är jag igång igen, hör av mig när jag vet mer. Men än så länge under kontroll
Apropå det här med underkläder. Vet att det finnsmycket skojigt på Internet, men också utan möjlighet att kontrollera passform och kvalitet. Vet ni ngn affär i Sverige som har trosor och linnen med texterna "newlywed, just married" mm?? Hade varit lite skoj. Min BH kan jag ändå inte fixa originaltrosan till (ingen modell jag vill ha) så jag får ändå hitta en annan trosa. Linnet kan ju vara skoj dagen efter, eller kanske i Thailand... Längtar redan efter bröllopsresan!
Stormis: Vad bra att tyget räckte.
Jag kunde inte hålla mig utan började med manteln redan igår. Klippte ut bitarna och idag håller jag på att sy den. Syr i pluggpauserna så det går ganska sakta, men ändå snabbt eftersom det är ett enkelt mönster.
Ni som ha mönster till cape, eller mantel. vart ha ni köpt dom eller ha ni hittat på internet. Behöver hjälp är faktiskt lite sugen på om jag ska be någon att sy istället.
Nina82: Jag har köpt mönster. Köpte mitt på medeltidamarknad, men det är från Sophia`s Ateljé de säljs på olika ställen.
MIn mantel är nu klar. Äntligen. Det blev tyg över så nu ska här sys väska och vantar.
Liah:
Ha ha, visst är det kul med mersmak? Har nu sytt fordret på boleron, känns fortfarande bra
Men ärmar är himla jobbiga att få snygga över axlarna, men två av fyra avklarade. Var också idag och köpte ballerinaskor; sk teknikskor i vitt skinn på Dansbutiken i Gbg: 320 kr. Perfekta tofflor i vinterkylan medan jag formar dem efter mina små fossingar
Ja skor skulle man behöva. Men jag måste vänta tills mina fötter läkt ihop sedan stockholmsresan förra veckan.
Tum vantarna blir jättebra, men jag lyckades sy två högervantar, vet inte vad jag gjorde för fel, har förmodligen inte vänt dem rätt när jag sydde ihop dem med bakstycket. Det blir till at sprätta
har ni tänkt ha en sjal eller något över axlarna inne i kyrkan? jag har köpt en jättefin kappa, men den kommer jag inte ha inne i kyrkan och funderar nu på om man inte fryser utan något på axlarna? Sen ska man väl helst inte vara baraxlad inne i en kyrka?
Till min tärna och näbb har jag precis köpt fleecetyg (i samma färg som sjalen) som jag ska fodra deras sjalar med. Funderar på att skaffa mig något liknande.
hur ska ni göra?
Min klänning är också baraxlad. Jag ska ha en jacka med pälskant när vi är ute. Inne i kyrkan ska jag inte ha något över. Det är så vanligt med sånna klänningar och jag tycker det är värre att ha en klänning med djup urrigning än att visa axlarna. Men det är kanske bara jag det...