Februari-07... tråd 2
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Det där med namn är svårt, är ju på nåt sätt ens identitet. Mitt namn är ganska vanligt, men jag är alltid ensam om det. Fast ändå så tar vi min blivandes -son-namn eftersom det var viktigt för honom (och när vi är 70 blir vi väl de enda eftersom alla andra byter bort... ). Å andra sidan ville han inte ha någon ring då han inte är en smyckesperson, men nu gjorde vi upp i godo: jag tar hans namn och han bär ring... Kan tyckas att jag är förloraren i det hela, men vi båda tycker att vi är vinnare! Så kanske kan ni lägga in nåt annat i er namnkompromiss?? Liksom förlora en sak, men vinn två andra...
Ah, hindersprövning va det man skulle fixa med ja.. Men hur fungerar det när man byter namn? För man behöver ju nya kreditkort och körkort och sånt ju. beställer man det innan man bytt namn? eller måste man vänta tills efternamnet är bytt?
En praktiskt fråga: Har ni fixat bil till bröllopet?`Länge sen? Vad blev det?
AH, min klänning kom till Sverige igår.. 2 månader efter utsatt tid. Men guuuud va skönt att den är här nu! Hur går det för er andra`?
haha.. bry er inte om stavfelet.. praktisk fråga..
Bride 2007: Jag tror inte att man kan byta körkort, bankkort innan namnbytet gått igenom.
Vi kommer troligtvis att låta min pappa köra oss. Detta eftersom han ska köpa en ny cool bil.
Bride 2007:
Körtkort och mycket sådant "officiellt" kommer det automatiskt hem nya blanketter för. Så när du fått ditt nya körkort är det nog bara att beställa nya kort. En kompis till mig körde med olika namn i flera månader och det gick bra med förklaringen "nygift" . Pass måste beställas, men så länge som namnet på biljetten stämmer överens med passet så kan man ju ha kvar det gamla så länge det håller. Tex så åker jag ju i mitt "gamla" namn på bröllopsresan.
Bil är lurigt i feb eftersom de gamla godingarna inte är ute på vintern. Finns två rätt coola "suv'ar" i kretsen så det får nog bli ngn av dem. Annars är det ju collt om man har en egen gammal skrothög att snygga till med band etc Det blir ofta de coolaste bilarna.
hejsan,
Jag gifter mig oxå i februari. Den 10:e.
Får man vara med här kanske?? :D
GretaG: Hej och välkommen till tråden.
Tack :D
Ahh, jag har just fått papperna från skatteverket. fick stor lust att haffa en vigselförättare och gifta mig nu!
Välkommen Greta!