Februari-07... tråd 2
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Vinterbrud feb -07
*Inbjudningskorten är utskickade
*Våra ringar ha vi hämtat jättefina va dom
*Ha bokat min klänning
*Bokat tärn klänning och köpt näbb klänning
*Dom som gör maten klart
*Ska kika på kläder åt min sambo och bestman på lördag
*Ha en tjej som sjunger i kyrkan,ha inte bestämmt vilka låtar än
*Ha pratat med frisören idag, och det kommer bli jätte bra, min kompis ska sminka oss, och hon fick komma dit och sminka jätte bra tycker jag.
Det svåra som jag tycker är att hittat någon som spelar på festen.
Ok va ska ni ha för mat, vi ska ha kall buffe, sen kaffe och tårta.
Vilket datum gifter ni er?
Men du ha ju kommit en bit på vägen, ha du fixat dekoration å sånt me. kram
Nina :)
Vi har inte heller bestämt hur vi ska göra med musik på festen. Står mellan DJ eller trubadur. Men vår cateringfirma kan ordna vilket som så det känns inte som någon riktig panik med det - än iaf. ;)
Till förrätt kommer vi att ha
- Klassisk löjromstallrik med råkaka (rödlök, crème fraiche, sallad, löjrom)
Varmrätterna väljer vi mellan;
- Baconinlindad vildsvinsfilé med kantarellsås och hasselbackspotatis, kokta pirmörer, krustader med svartvinbärsgelé
- Örtkryddad hjortfilé med potatiskaka, murkelsås, cognacmarinerade tranbär
- Oxfilé med råstekt vitlökspotatis, grönsaksspett och madeirasås, aromsmör
Efterrätt kommer vi inte ha utan tårta istället.
Dekorationer har jag inte alls tittat på än, tänkte ta och söka lite på nätet idag vad som ser bra ut. Är ju perfekt att hitta något i affärerna nu när allt jul-grejs börjar komma in tänkte jag :)
Vi skickade inbjudningskorten igår, SPÄNNANDE..!!
Förresten, 17 Februari :)
hej tjejer!
länge sen jag skrev här, har mest kollat in vad ni andra skrivit. Våra inbjudningar gick ju ut i september då vi mestadels har långväga gäster. Sista OSA är sista november och då omkring hälften svarat valde vi igår att skicka ut ett "påminnelse-sms" och skrev nåt sånt här "Hej! För et tag sen skickade vi inbjudan till vårat bröllop, vi hoppas att ni inte har glömt det och att ni har möjlighet att svara senast sista november. MVh X O X" Tog 10 minuter, sen hade vi fått svar från sex stycken =) Vil gärna vad ni andra tycker om att göra så, vi kände att det kändes bättre än att behöva ringa upp folk efter osa datumet. Nu kommer förhoppningsvis folk att svara de närmsta dagarna och vi som åker til tyskland om en vecka vet lite mer hur många som kommer.
Ursäkta stavfelen...
Åker till tyskland för att inhandla alkohol till bröllopet ska det ju stå också
Korall
Tycker det lät som en bra idé! :)
Tror dock det är lite så det blir när man har en så pass lång OSA tid. För även om man har en bit att åka så tror jag de flesta vet ganska snabbt om de kan komma eller inte. Hoppas ni får besked innan ni åker iaf! :)
Nu är smink och frissan bokade. Håller på med en del pyssel också. Idag ska vi göra klart inbjudan så när som på en liten detalj.
Igår var min blivande och hans bestman och provade kläder och de blev så himla fina!! Vi är jättenöjda allihopa :) Jag hittade en jättefin cape också som jag ska hyra i samma butik. Skönt att ha avklarat det också nu!
Vinterbrud feb -07:
Åh vad roligt att ni hittat kläder. Längtar till vi får åka och prova, men det dröjer nog ett tag till eftersom vi syr upp vår klader.
Provsyr en mantel just nu. Måste ju öve inför den riktiga manteln.
korall:
Aha, ännu en tysklandssnyltare! Var själv en repa på Boardershoppen och handlade härom helgen. Hade förbeställt det vi kunde och det var tur för annars hade vi inte hunnit (hade alltså shoppingbiljett som tvingade oss tillbaka till DK inom 3 h). Så nu är hela källaren full med vin och annat. Ser helt sjukt ut när man tittar ner...
Annars sitter vi och väntar in svaren som skall vara inne före den 31/11. Antar att man få slänga ut en påminnare när det närmar sig i alla fall. Suck... Men huvudsaken är att folk kommer!
Klänningen går det lite trögt med, mest för att jag varit tvungen att jobba och inte har hunnit. Måste bara fixa ett slags spänne innan jag kan fortsätta. Har f ö lagt ner idén på min kappa eftersom klänningen under (har en knäkort) såg helt fleppo ut. Får istället bli ngn slags pälsbolero med ärmar. Tänkte nog sy nåt sånt här (kostade 2100 kr där jag kollade och det är lite hutlöst med tanke på modellen och den lilla tygåtgången!). Vad tror ni om det?
www.foreverbridals.com/gownpix.asp
Åh den va ju jätte fin, skulle me vilja ha. Men jag ha hittat mönster på en bolero som mormor få sticka i ulligt garn. ha sett prov, så det blir nog bra. Min sambo och bestman va och provade kläder i lördags så stiliga, men inte det som jag hade tänkt, men han måste ju me få bestämma lite hihi. Så nu är kläder klart ( förutom underkläder) // Kram