Februari-07... tråd 2
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Brud-07:
Varmrätt min vän... Ja, ja älg låter inte dumt! Speciellt "egenfixad", blir liksom godare så på nåt sätt... Oj där lät jag nästan lite morbid...
Vigseltid är bokat till 15. Hade nog velat 16, men min kyrka hade 13, 15, 17 att välja mellan och då blev det 15 helt enkelt. Vill ha god tid innan och lite skymning, men ändå lång kväll... Äta kakaen eller behålla. Vill BÅDA...
ops medade varmrätt...såg inte att du skrev huvudrätt..jaja....Jag vill också 16 och när jag bokade va jag ute i så god tid att de inte kunde skriva in så jag sitter på en postit just nu ska ringa i morn och höra om jag kan ta vilken tid jag vill eller om de har som du fick 13, 15, 17
Vi ska ha pepparrökt lax med mango/papayasalsa och avokadocreme till förrätt och Ört och limemarinerad fläskfile med madeirasås och rostad rotgrönsaker. Är riktigt nöjd med menyn.
Jaha ja, då skall man göra en Lena Ph då! Orkar inte stressa upp mig över hutlösa priser som sömmerskor tar bara för att det råkar stå "brud-" framför ordet klänning. Så nu har jag bestämt mig - jag syr själv! Köpte mönster idag, men behöver nog ändra lite så jag skall provsy innan jag köper det riktiga tyget. Wish me luck...
Hej februaritjejer - såg att de stängt ner den andra tråden. Jag har inte varit inne och skrivit på ett tag men har planerat för fullt vid sidan av jobb och allt annat, i bland förstår jag inte hur man hinner jobba heltid vid sidan om all bröllopsplanering . Nu har vi i alla fall bestämt datum - 10 februari, bestämt plats och bokat festlokal - en bystyga i Leksand. Vi håller som bäst på att fila på inbjudningarna och kollar upp catering och nästa helg ska jag prova klänningar. Phu! Måste börja titta på näbbkläder oxå! Hur har ni gjort har ni köpt eller sytt upp? Är det någon som beställt över nätet? Jag har hittat ett företag i USA (tror jag)men vet inte om jag törs!
Februarifjäril: Jag har köpt näbbklänning via nätet från USA, www.butterflyx.com tror jag det hette. Gick jätte smidigt! Dock är det mycket billigare att köpa deras klänningar via ebay, alltså buda. Angelxy eller nåt heter de på ebay. Vann auktionen på fredagen, betalade in direkt o på onsdag morgon plingade det på dörren! Dock passade jag på o köpte två klänningar o olika storlekar, och det var tur för den som var hennes storlek var alldeles för liten när den kom! frakten blev billigare per plagg om man köpte fler, fråga om det är något du undrar!
*suck* både webb adressen o säljarens nick var fel... märks att det är sent, börjar bli trött. men skickar en länk så kommer du direkt till deras ebay-sida.
stores.ebay.com/Butterflyxc
ni som köper olika skor att ha på er ute och inne på bröllopet, har ni mätt så att klacken är lika hög på båda två då eller hur har ni tänkt?
Hur går det för er. Ha ni mycket kvar att fixa? Själv tro jag att läget är under kontroll. Hoppas bara att dom som vi frågat kan göra maten ställer upp. Va ska ni ha för mat? Förgtema?
Jo, va ska ni ha på er när ni går till och från kyrkan? Kramisar
Eftersom jag kör med knäkort klänning så kan jag variera klackarna fritt! Har tänkt ett par lurviga moonboots till och från kyrkan, mina supersnygga högklackade i kykan och på festen så länge jag orkar. Tar sedan med mig ett par goa lågklackade till dansen framåt småtimmarna om fötterna ömmar.
Ytterplagg har jag tänkt att sy en lång kappa med släp (eftersom jag skall ha kort klänning) och pälskant. Men före med långklänningar finns ju supermysiga boleros och annat för att vintra till utstyrseln.
Imorgon skall jag på bröllop, eller studiebesök som jag numera kallar det...