• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Lurline

Modestie

Jag använde också MUS tre-i-en concealer tidigare men tyckte den var alldeles för tjock. Den funkade inte alls bra på mörka ringar enligt mig.

Nu använder jag istället Helena Rubinsteins Magic concealer och den är mycket bättre! Tycker konsistensen är väldigt smidig och så sitter den ganska bra. Den är inte så väldigt täckande, men jag tycker man kan bygga upp den, så för mig räcker den bra. Kommer inte att byta bort den i första taget!

• Lilla Li

Ingen alls som handlat på Colorful Sprinkles?

• Modestie

Lurline: Du har vi samma upplevelse av Cover all mix då. Synd för den täcker små röda prickar ganska bra, men konsistensen är sååå läbbig. Ska testa Magic concealer imorgon. Strunt samma om den inte täcker 100%, man måste väl inte se ut som en porslinsdocka

• Pnu

Lilla Li,
    Nej, men jag tänkte. Har det tagit lång tid för dig att få grejerna?

• Lilla Li

Pnu: Beror väl på vad man räknar som långt, men nej det tycker jag inte. Beställde typ i måndags så jag tror inte ens de lämnat USA än. ;)

• Pnu

Lilla Li,
    Ok. Vad var det du undrade

• Lilla Li

Hur lång tid det tagit för andra. :)

• Lurline

Modestie

Jag vet, konstistensen på MUS concealer är verkligen jättekonstig. Men eftersom de flesta älskar den har jag alltid känt mig så konstig som inte gillar den alls

• Pnu

Lilla Li
    Aha, skulle jag faktiskt också vilja veta eftersom jag planerar att beställa. Vet att hon har varit "ledig" lite denna veckan.

• kissekatt

Jag beställde fr Colorful S i somras. Tog runt 10 dagar tror jag. Jag har varit med om betydligt snabbare leveranser men tycker inte att var så farligt ändå. Beställde både org storlekar och samples, allt var jättefint förpackat!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!