• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • kissekatt

Pnu!
    Har aldrig behövt ange mitt kontonr - det är ju därför man använder paypal precis som du säger! Det brukar vara så att när jag trycker på "buy it now" så kommer jag till en ny sida där man måste trycka på "confirm". Efter det kan man gå till "pay now" och då kommer jag in på paypals hemsida där jag loggar in och kan betala. Har gjort det ngr gånger som du hör! :)

• Pnu

kissekatt
    Tack! Tänkte väl att jag inte kunde vara helt borta...Ska kolla igen.

• MalinPalin

Halloj!

Är ny här... denna tråd verkar ju vara superduper!! :D

Jag behöver ett snabbt svar av ngn av er som verkar kunniga: kan jag använda grå nyanser eller blå nyanser på ögonskugga när jag har blågröna ögon??

Kan man ha svart mascara och brun kajal??

Det var en som sa till mig att jag ska använda rosa och lila ögonskuggor!! Pest för mig...:(

Snälla hjälp, det är till mitt bröllop!!

Kramar, kramar till den som kan svara ÄRLIGT!

• kissekatt

Hej!
    Jag har blå/gröna ögon beroende på färg på kläder och makeup. Använder bla olika lila och lilagrå nyanser men också en bronzig ögonskugga som blir jättesnygg! Varför är lila och rosa pest?

Visst kan du ha grått och blått - det beror ju så mkt å vilken nyans det är. Ang kajal och mascara använder jag alltid svart mascara oavsett färg på ögonpenna. Har pennor i blå nyanser, lila, bruna mm. Funkar fint!

• Lilla Li

Hur lång tid har det tagit för er att få varor från Colorful Sprinkles?

• Pnu

kissekatt,
    Jag får inte alls samma som du, komer upp en text där det står något om att säljaren vill att man ska identifiera sig genom att ange sitt kortnummer, men att man inte behöver betala med det. Jag hänger inte med Jag kan inte betala direkt heller eftersom säljaren ska lägga till saker som jag ska ha från sitt lager.

• kissekatt

Pnu, jag tycker att det låter lite skumt... har aldrig varit med om det. Jag är megaparanoid när det gäller mitt Visakort, vill inte lämna ut nr. Kan du inte maila säljaren? Så kan hon/han skicka en invoice för alla produkterna? Då kan du betala den via paypal.

• Pnu

kissekatt,
    Ja, ska se om det går att göra så. Jag vill inte heller lämna ut mitt kortnummer, därför skaffade jag ju paypal. Ska se om någon som är van att handla av henne dyker upp och kolla om de får samma sak...kan ju vara jag som gör fel.

• Modestie

men guuuud, så mkt bare mineralssnack det är här *pust* verkar poppis det där.

Ska själv investera i cencealer imorgon tror jag. Har MUS nu och den är sååååååååå tjock att jag blir galen. Smetar ut med ögonkräm, men det blir konstigt

Har hört att Rubensteins magic concealer ska vara bra...någon som testat? Har MYCKET mörkt under ögonen (sover som en kratta)

• Modestie

glömde min fråga ju TIPS? På concealer. Ska vara tunn OCH täckande (går det ihop) inte lägga sig som ett kakigt lager iaf...

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!