• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

kissekatt
    Det bådar gott! Vilka har du?

• pickolina

Aha, då pratar ni om något "nytt" påfund som jag missat... Jag tänkte enbart på översättningen på läppglans.

• vixen not a tramp

Japp, MACs egna llla påfund

• kissekatt

Vad säger ni om röda läppar?! Jag gillar det jättemycket men tyckte inte att jag fick till det så bra. Fick här på BT tips på att använda läppenna och hur man kan göra för att få läppstiftet att sitta bra. Så idag hann jag smita in på TBS och där hittade jag en jättesnygg penna - nr 12 Soft red. Perfekt till mitt läppstift!

Vet dock inte riktigt hur jag ska sminka resten av ansiktet dock - ögonen tex - så att det ska funka som en dagmakeup. Tips?Vågar man ha röda läppar under dan eller är det snyggare att köra det enbart som fest/kvällsmake?

• pickolina

Då kanske jag oxå har sådana... Hmmm... Eller om det är "flytande läppstift"... Tål det inte i vilket fall... :(

• MuffinsTönt

Hej Hej! Här kommer jag insvepande igen. :D
    Har en fråga till er make up-guru. Jag ska på "dejt" nu till helgen och vill gärna piffa upp mig. Jag har mörkbruna/svart ögon. (asiat)
    Många har sagt att plommon färger skulle passa mig. Jag tycker också det är en snygg färg. Men jag vet inte hur jag ska lägga den utan att det ska se ut som ett blåmärke. Help me...please! :D:D

• vixen not a tramp

kissekatt
    Har du någon koll på priset? Inte för att det är viktigt men...
    Lurline
    Som är van MAC-spanare kanske har koll annars?

• vixen not a tramp

MuffinsTönt
    Finns en ingående beskrivning längre bak i tråden, visseligen med lila skuggor, men tekniken är ju densamma!

• kissekatt

Mia.Maria, jag har Viva glam V, Lovechild och Lust. Lööööv! De är rätt tjocka i konsistensen men inte alls klistriga, sköna och sitter mkt längre än vanliga gloss.

• kissekatt

Kommer inte ihåg priset - har en vag känsla av att de ligger runt 150 kr... men som sagt inte säker... det jag kan säga är att de definitivt är värda att testas!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!