• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

JIIIPPPII!! KUL! Glädje!
    Bra att du styrde upp det hela och ordnade en ny tråd, har liksom gått och funderat men inte kommi till skott, BRA JOBBAT!

Kul att du tipsade om just DEN parfymen fick precis hem den (har aldrig haft den förut, bara sniffat på en kompis) och den är verkligen ljuvlig, me like!

Jag gillar just nu Loreal Intensifique mascara, en helt okej vikarie till HR generous mascara. Gillar oxå Loreals superliner, budgetgrej som funkar riktigt bra! Supertips: Den mascaran, ögonremover och ögoncreme från strawberrynet för superbilliga 198, KÖP!

Jag gillar oxå nyinköpta versaces läppsift och gloss, i beiga nyanser för bleka läppar.

Vad har jag köpt mer....????Uppdaterar när jag kommer på!

Hur är BEs rouge? Lite sugen på glee, någon som har testat?

• Flummig

Vad kul med en ny sådan här tråd! :D

Jag måste tipsa om Max Factors 2000 Calorie Dramatic Look mascara. Den är super! Jag har använt HR, YSL, och Diors mascaror och Max Factors mascaror är definitivt bättre än dem. Sitter hela dagen och ger så pass mycket volym som man vill ha. Ett självklart budget val! :)

Jag hade super torrt och fnasigt hår för ett tag sedan och visste inte vad det berodde på, eftersom jag aldrig brukar få det annars. Klipper mig regelbundet- så som man ska göra, till och med ibland för ofta (eftersom mitt hår växer såpass snabbt). Då testade jag inpackningen Treat Me right(bara namnet säger allt ;)) som är en pepparmintsmask och den liksom gav mitt hår glansighet, lyster och mitt hår blev mycket mjukare. Dessutom är masken jätte stimulerande och en höjdare för din hårbotten. Så om ni känner er lite sura och trötta, ger er själva en treatment- som man sent glömmer. Med hårmassage i hårbotten och den upppiggande doften! :D

Happ, sedan är det nog inte så jättemycket nytt. jo kanske fast det är mer hudvård och sådanna grejer som är mer inviduellt. ;)

• Lianna

Hej!
    Sådana här trådar gillar jag!! Börjar med att slänga ut en fråga, har någon testat Lóreals nya mascara, Telescopic? Läste att den fick bra betyg.

Har prövat så många grejer genom åren och köper hela tiden nya för att det är så kul. Jag återkommer dock hela tiden till Max Factor och Lóreals förlängande mascaror hela tiden. Köpte dag- och nattcreme från Olivserien som finns på Åhléns och Kicks när jag inte hade råd med dyrare och de var bra. Gör inga underverk (men hur många cremer gör det egentligen? Ole möjligtvis...) men luktar underbart och har bra pris.

Ett bra läppbalsam som jag köpte i USA är Carmex. Finns på c/o Stockholm tror jag. Köpte den på burk, riktigt bra!

Är det någon som vet någon bra produkt för lockigt hår, jag har lite självfall.
    Gärna budget....

• drömbrud

Jag trivs bäst med MUS makeup!

• bacon

Håller med Jag&Du, MUS har grymt bra produkter!
    Däremot är deras mascara inget att rekommendera..

Lianna,

REF har en produkt som heter Curl Power, jag missbrukar den till mitt "meslockiga" hår för att framhäva lockigheten i det. 139 kr hos frisören.

• pickolina

Lianna
    Har för mig att Carmex även finns på NK...

Min favorit när det gäller läppbalsam är Lush´s Honey Trap. Det enda cerat jag hittat som jag tål och som jag bara behöver anv en gång om dagen.. Superprodukt enligt mig! :)

Bra initiativ rocketqueen.. :D Blev nyfiken på parfymen nu, gillar fräscha dofter... :)

• jocelyn

Åh! helt klart en tråd för mig! :)

Är numer såld på Liparazzi lipgloss, det med spegel och lampa... Så himla roligt -barnsligt kanske?- och snyggt gloss!

YSLs concealer radiant touch ...det enda som fungerar för att ens försöka dölja mina mörka ringar under ögonen.

Nivea duschkräm med avokadoolja...den är sååå bra, kommer aldrig tröttna.

• Stupid like a fox

Provade Loreals Telescopic. Jag har förbaskat långa ögonfransar och rätt bra med volym också, men jag vill gärna ha MER. Denna mascara misslyckades fatalt med det! Tyckte att den kletade ihop småstråna (jag är VÄLDIGT känslig för spindelben) så att jag var tvungen att stå och tricksa med kamma-isär-kammen och en gammal (bättre) mascaraborste hur länge som helst för att få det bra - och när jag var klar hade jag ju pillat så mycket att nästan ingen mascara var kvar! Nej, jag vill ha fler och större "strån" på borsten, en större borste överlag och.. allt annorlunda! Den var tokdålig. Måste ta mig ut och köpa en ny mascara.. Vet bara inte vilken.

• Lilla Li

Jag skulle vilja tipsa om ett puder jag hört talas om. (min fästman tipsade mig faktiskt - han vet en del om sånt där :)) Det finns alltså ett puder som heter ID, säljs på specialställen och är ganska dyrt - men oerhört prisvärt tydligen. Det har förmågan att "sjunka in" i huden och slätar ut alla ojämnheter. Har man lite ärrig hud t.ex. så kan man borsta på lite extra puder där så blir huden jämn och fin. Låter helt otrligt bra! Dessutom blir man silkeslen av det.

Jag tänker köpa detta och använda på mitt bröllop nästa år. Vet att det finns på Hudoteket i Jönköping om nån är nyfiken. :)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!