• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • jocelyn

oooooooh!!! Det där kan nog vara färgen jag är ute efter! *blir alldeles glad nu*

Nagellackstips är jag också ute efter, alla mina bara flagar, är ojämna etc men jag har hört mycket bra om OPI nagellack. Vad har ni att säga om dom?

Tack tjejer för den här underbara tråden! :)

• Junibrud 07

minchen

En bra mascara som ger långa och täta ögonfransar är Lancôme Hypnôse. Den sitter jättebra hela dagen och är superenkel att tvätta av med samma rengöring som man har i resten av ansiktet

• Lianna

Tack snälla Rocketqueen för ditt svar! Jag bara ÄLSKAR den här tråden!! Är helt beroende och lusläser om det kommer nya tips!

MUS hemsida stämmer absolut inte gällande färgerna där och i verkligheten. Sea shell är mycket ljusare i verkligheten, jättefin färg faktiskt. Men jag är lite sugen på "orgasm" då den är lite ljusare och ser ännu mer naturlig ut. Om jag inte köper den nu så får jag väl göra en budgetvariant och skriva ut bilden och ta med till billigare märken och få någon liknande. ;)

• ninjan

mitt tips på nagellack är nåt så billigt som nivea! Finns säker nåt dyrare och bättre märke också, men har inte haft råd att lägga ut pengar på såna. Däremot är då nivea ett otroligt bra budgetlack! Sitter ordentligt i ett par dagar. Torkar fort och fin färg genast. Brukar applicera två lager för ordentlig täckning!

• ninjan

vad har ni för tips mot finnar då? Efter att jag slutade med p-piller har de ´ploppat upp här och där med jämna mellanrum. De är inte roliga!! Vill ha bort dom! Tycker inte att jag har råd med nåt dyrt, så har ni nåt suveränt budgettips så blir jag jätteglad!

• Lilla Li

milkeyway: Jag har gjort så på sistone att jag i duschen tar först en ansiktspeeling och sedan sköljer av. Sedan smörjer jag in ansiktet med clearasil ansiktstvätt och sköljer av. Då kommer ansiktstvätten in på djupet i huden. Fungerar jättebra!

Annars är ju tandkräm en klassiker. ;)

• jocelyn

Mitt bästa anti-finn tips är; torka inte ut huden! När man slutar klämma,riva och torka ut med starka medel fungerar det bättre. Låt även bli foundation om du kan. Min hud blev typ...10 ggr snyggare när jag slutade använda så mycket produkter på den.

Skaffa en skonsam peeling som inte river för mycket, en rengöringsgel att tvätta med samt en fuktgivare som inte känns oljig. Var snäll mot huden!

• ninjan

jag peelar en till två gånger i veckan med en peeling för ung hy från nivea, och så tvättar jag med rengöring för fet och blandad hy frn lumene. Tyckte att det hjälpte först, men nu är det tillbaks där jag började igen.

Kan absolut inte tänka mej att va utan foudation! :) absolut inte!

Tandkräm brular jag faktiskt använda, funkar ibland.

Tror jag ska köpa clerasil och testa ditt tips Lilla Li (Caranlachiel!

Tack för tipsen, båda två!

• rocketqueen

jocelyn, kul att det var en matchning! Angående nagellack tycker jag att OPI är suveräna...de sitter riktigt länge och de har snygga nyanser. Fast Mavala tycker jag också är bra, de kostar inte så mycket heller och är så små så de blir aldrig dåliga. Det kan vara värt att satsa på ett bra över-och underlack, då håller det mycket längre.

Lianna, CoverGirl har en nyans som är riktigt lik, "Rose Silk". Tyvärr finns inte CG här, men på Ebay kan man fynda för en billig penning.

• rocketqueen

...vad KUL det är att ni har så många och så bra tips!!

Min hy blev långt bättre när jag bytte till ID-foundationen kombinerat med Decleor-hudvård för känslig hy. Dagcremerna, oljorna och nattbalsamen är underbara och väldigt dryga! Fast vill man ha ett lite mindre startpris är Lumene ett bra märke, tycker jag.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!