• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Hallonsylt

Jag måste byta ansiktskräm nu framåt hösten. Använder Biotherm aquasource nu, den gröna. Men den är inte tillräckligt näringsrik på vintern, den rosa är dock för rik. Decleór hade jag i vintras nuitrisse eller något sådant hette den. Men den var också lite för mycket, plus att den la sig som en hinna och gick aldrig in riktigt.

Någon som har några andra bra förslag?

Sedan undrar jag, jag funderar på ID makeup. Men det känns så omständigt och krångligt, är det det? Jag får också en känsla av att man måste byta all make-up. det känns lite synd eftersom jag älskar starka färger på ögonskugga och så, någoot som ID inte verkar ha.
    Hjälp...

• rocketqueen

Hallonsylt, jag tycker inte alls att ID är krångligt, för mig har det aldrig varit några problem...och inte måste man byta all makeup! Jag har mina vanliga ögonskuggor och rouge, har bara bytt ut basen. För mig tar det inte längre tid att lägga på än med flytande foundation.

• rocketqueen

Andra billiga alternativ till "Orgasm" som kan fyndas på Ebay är Milanis "Luminous" och Mark's "After Glo".

• Camilla77

Ha ni tips på en mild peeling som är bra mot hy som är känslig och lätt för att få finnar??

• vixen not a tramp

Håller med Rocketqueen (som vanligt) jag bytte oxå bara ut basen (efter tips från henne) och min hy är mycket finare, och det tar absolut INTE längre tid. Jag tycker snarare att BE är mer förlåtande och man skulle missa lite. Jag tror aldrig jag kommer kunnaa övergå till flytande foundation igen.

Till mitt BE smink använder jag bla FACE ögonskuggor och NARSbronzer och blusher, och från rouge från TBS. Funkar fiiiint! Även om jag skulle vilja ha ett BE rouge, vet bara inte vilket. Persikotonat såklart!

Rocketqueen, vilken superrespons du fått i den här tråden, CRED!

• Junibrud 07

Camilla77

En bra peeling som får ansiktet att bli mjukt som en barnrumpa är Face Wash från Jurlique. Den är gjord på naturliga ingredienser (ser nästan hemmagjord ut i konsistensen!) och funkar jättebra om man har känslig hud. Huden får omedelbar lyster! Kan vara svår att få tag på, men kan beställas på strawberrynet!

• MrsGlantz

Hej alla!

Har inte läst alla inläggen, men jag ska på makeup-rådgivning på MUS nästkommande vecka...några tips att ge???
    Ska man ta deras foundation eller ID´s?? Vad jag förstår är deras skuggor bra?
    Hoppas på svar!

• Lilla Li

Vad har MUS för hemsida?

• MrsGlantz

någon foundation att rekommendera...idag har jag cliniques, men det där med ID låter ju bra också, att det jämnar ut och sitter hela dagen. Var köper man Id?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!