• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Lianna

Rocketqueen, jag såg att du använder Nars blush i färgen orgasm, gillar du den? Har läst att ALLA kändisar gillar den och var in på Sephoras hemsida och där hade den blivit framröstad som bästa blushen. Funderar på att skicka efter den. Har nu blush från MUS i färgen Seashell, men Nars verkar ju lite ljusare. Eller....? Ger den ett mer naturligt intryck. Skall också skicka efter ett kit från ID men två olika foundations och även Mineral Veil (tror jag det heter). Då följer kabukiborsten med. Så jag får väl köra på den till jag tröttnar på den...;)

• Flummig

Rocketqueen;

Japp det är Treat Me Right i från TiGi, glömde nämna det... :S

Jag tycker inte heller Maybellines mascaror är något vidare, den grön-rosa tuben suger verkligen! Men efter det var specialpris på alla Maybellines produkter och att man fick en Glamour tidning på köpet, så köpte jag Skig High Curves och ett läppglans i från dom. Jag har inte hunnit testat mascaran än, ska använda upp mina Lancôme mascaror först. Men läppglanset var bra! Rekommenderas!

• Lilla Li

jocelyn: För att du ska se bra ut med en sotig make-up kanske du inte alls ska använda svart och grått? På dig passar det kanske bättre med brons, brunt och guld - som är lite varmare toner. Prova det och se om det funkar! Beroende på vad du har för ögon- och hårfärg så kanske vinröda eller mörklila toner passar på dig också. Vinröda blir nog snyggast i så fall, lila kan kännas ganska kallt och funkar bäst om man har gröna ögon.

• jocelyn

Tack för svar. Tyvärr är det just detta som inte passar... Brons,guld etc ser inte klokt ut på mig. Jag har motsägelsefulla färger; guldfärgat hår -naturlig hårfärg- , blå ögon och blek/rosa hy... Hade jag haft hy med varm underton hade jag kunnat ha allt snyggt smink som ni andra kan ha! *avis*

Mörklila i kall ton har jag faktiskt nyss beställt hem så det ska bli intressant att se om det kan fungera kring ögonen. Grått funkar och svart om jag tar väldigt små mängder, alltså bara vid fransarna.

Jag har alltid gillat rosaaktigt rouge men funderar på om det kanske bidrar till min bleka "spök-look"...Jag hade ett rouge för några år sedan som hette något med "Maybelline double blush" och hade färgen "peach/pink" eller något sådant... är det någon som minns vilken produkt jag menar? Jag har för mig att jag gillade den lite mer persikorosa tonen i rouget just för att det "värmde" upp huden utan att vara bronsigt osv...

Tips på fler persiko-tonade rouge?

• Flummig

jocelyn;

Jag hade The Body Shops rouge för ett tag sedan. Det var en söt, typisk persiko färgad ton på rouget. Det heter Cheek Colour i färgen 04, kanske är lite och ute och cyklar med färgnumret, men du kommer märka nyansen direkt eftersom den är persiko färgad. :)

• vixen not a tramp

jocelyn
    Rocketqueen gillar persikotoner, så hon har säker massor med bra tips. Mitt är rouget "sweet nutmeg" från TBS. Fint persikorosa!

• jocelyn

Tackar tackar! Ska spana lite efter olika nyanser. Bäst att anteckna ner tipsen här med.. :)

• bröllopsängeln

jag förstår inte varför alla hyllar id javisst det är jättefint för man ser inte sminkad ut men man kanske vill att det ska synas stor skillnad man kansek vill ha en matt look..och på mig funkar det inte jag ser osminkad och oljig ut:)

Är avundsjuk på alla som tycker det är toppen ifall någon undrar...

• Lilla Li

bröllopsängeln:

Jaså sjunker det in i huden på ett sådant sätt att det ser oljigt ut? Jag vill ju absolut inte se varken oljig eller spacklad ut, utan matt men naturlig. Så du rekommenderar inte id av den anledningen?

• helena_h

hej, en fråga om ögonkräm,

har snart slut på min cliniquekräm, som jag är jättenöjd med, men den är ju rätt dyr.. många har rekomenderat niveas har jag sett (nån annan tråd förut), och jag tänkte höra om det är någon som provat båda och kan jämföra.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!