• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • pickolina

jocelyn
    Nars Orgasm beskrivs just som "peachy pink with shimmer" och deras Amour beskrivs som "peachy pink"...

Jag har inte testat dem själv men så beskrivs de i alla fall... Kom att tänka på det eftersom du eftersökte en persiko/rosa rouge... :)

• pickolina

jocelyn
    Fast de kanske menar något annat med "peachy", vad vet jag.. *s* Jag har ett från Clarins som heter "rose pastel" och det är inte så jätte rosa, tycker jag i alla fall...

• pickolina

Lilla Li (Caranlachiel)
    Gå till någon som säljer ID och be dem sminka dig så ser du själv hur resultatet blir på just dig. Vissa tycker att resultatet blir jätte matt och vissa perfekt och vissa för blankt... Det beror helt på vad man har för hy själv + vad man har för smak. Jag gillade inte heller ID från början, tyckte oxå att det såg oljigt ut men det tycker jag inte längre... Kanske mycket pga att jag bytt hudvård + att min smak har förändrats... Hur som helst, man anv ju oftast mineral veil över och det mattar ner.....

• jocelyn

Hmm..ja jag har ju trott att just "orgasm" inte ska funka för mig..färgen då ;)
    Kanske dags att tänka om lite... :)

• pickolina

jocelyn
    Jag vill oxå ha ett rouge som är ett mellanting så hittar du ett så får du gärna hojta till... ;)

• minchen

Mascara??
    Køpte diorshow før ett par dagar sen, många har rekommenderat den. Och vad hænder! Den gør mig svart under øgonen..buhu, vill inta anvænda øgonmakeremover så det ær bara kanebo 38 grader(den fransførlængande) som återstår.

Vill gærna ha tips på en vattenløslig mascara som sitter hela dagen, før mina frnsar som ær långa men inte feta..

Ett tips från mig ær schampo från Kerastase, det blå...det bæsta någonsin før torr och kænslig hårbotten! Luktar hav och tvål

• Hallonsylt

jag måste puffa lite här. Den bästa tråden på länge... Favorit nagelllack till exempel? Jag gillar nivea, och Isadora, men ska nog prova lumenes nya nu, det har fått så bra kritik.

• ninjan

helena_h
    Jag har haft niveas ögonkräm, och visst var den skön att använda, men några underverk gjorde den ju inte precis :)

• helena_h

milkeyway, tack! då kanske jag ska satsa på cliniques igen då.

• rocketqueen

Lianna, jag älskar NARS "Orgasm"! Anledningarna till att den konstant röstas fram som bästa blushern är nog för att den lyfter ansiktet genom sitt glow och sin naturliga färg, och att den passar väldigt många hudtoner. Vet inte hur Sea Shell från MUS ser ut i verkligheten, men på hemsidan ser den riktigt röd ut...om den bilden inte är missvisande så är "Orgasm" helt annorlunda. Så här ser den ut: pics.drugstore.com/prodimg/82831/200.jpg Det finns också lipgloss i samma färg.

Ett persikotonat rouge som jag älskar är "Style" från MAC, den perfekta nyansen. Är inte helt matt utan har lite skimmer i sig.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!