• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • pickolina

Jag måste bara få reflektera lite... Vad olika man är!!!

Hela tiden tjatas det om volymmascaror -jag avskyr dem och vill ha så lite volym som möjligt... Hela tiden pratas det om mjukt, lent och blank hår - medan jag gör allt för att håret ska bli fylligare, luftigare och strävare...

*LOL* :D :D :D Är nog nåde fel på mig?!

• rocketqueen

vinter 05: Sotade ögon är ju anyggt på alla.... Men jag gillar olivgrönt med skimmer, FACE har en riktigt snygg i "Pearl"-serien. Guld är också en favorit, kolla in MUS sortiment...deras eye duster i "Carat", "24 carat" och "Lounge" är fantastiska, speciellt om man blöter penseln eller använder Blend & Fix. Vinrött framhäver det blå i ögonen, där har FACE en snygg eye dust.

Jag har fastnat för röda läppar nu, tycker att det kan vara supersnyggt att prova något nytt! MUS har jättesnygga röda läppglans som ger mycket färg...annars är MAC's "Nymphette" (inte röd) en favorit hos mig, den framhäver också blå ögon.

Nej, men nu har jag ju tipsat om grejer som inte finns på flygplatsen (kanske på väg dit? )...MUS och FACE är inte så dyra från början iallafall. Chanel och YSL har snygga ögonskuggor, Estee Lauder har bra läppstift, Diors läppglans gillar jag.

*Ögonmakeupremover: Lancômes "Bi-Facil", en tvåkomponentsolja du skakar innan användning. Tar bort allt, rekommenderas verkligen!

*Clarins Beauty Flash: Vissa gillar den, andra inte...jag tycker att den är bra om man använder en flytande foundation eller ingen alls. Stramar upp, ger lyster. om du har Clarins-återförsäljare nära dig kan du ju alltid be om prov innan, så att du vet hur den blir på dig... Decleors "Instant de Beauté" är också kanon.

• smug

tattar-Emma
    Det basta ar nog att kolla pa natet. Jag kopte den pa Debenhams i London. Blir lite kul att lasa vad alla skriver har for en del produkter gar att fa tag pa bade i sverige och har, men andra ar lite mer exclusiva.

Sa jag laste om Vinter-05 som undrade om ogon rengorare. Jag har en storfavorit, men tyvarr vet jag att den inte finns i Sverige. Men om det ar England du ska flyga till sa kolla in Botanicals pa Boots. De har en Sensitive Eye Make-Up Remover som till och med funkar pa vattenfast allt. Och sa har du fler roliga marken att kolla pa pa flygplatserna har...

• Fru Brorsson

Har sminkat mej med flytande eyeliner och mascara sen jag föddes typ. Vill testa kajal istället men jag tycker inte det sitter lika bra, utan det smetar ut sej och nästan försvinner under dagens lopp. Nån som vet nån bra kajal som sitter bra?

• rocketqueen

Tiima: Är det den lite mjukare looken du är ute efter? Jag brukar göra så att jag tar först flytande eyeliner och sedan kajal över, och suddar på alltihop, brukar bli jättesnyggt! Fast några kajaler som håller länge är Lancôme, Laura Mercier och Chanel, tycker jag. Man kan ju också pudra lite lätt över så sitter det längre. Hoppas det hjälper!

• Lilla Li

Tiima: Jag brukar göra som rocketqueen föreslog: först eyeliner, sen kajal, sen sudda. Toppen toppen!

Har precis lagt lite festmake-up. :) Pojkvännen fyllde år i onsdags så vi har lite fest idag. Kul kul!

• rocketqueen

Åh, nu är det ju fredag!! Ska göra som Lilla Li och göra fest-makeupen snart! :D:D Vad använder ni? Jag har:
    *ID foundation + Clear Radiance-puder + Mineral Veil som bas
    *NARS bronzer "Laguna" under kindbenet, MACs "Style"-rouge (persikofärgat) eller NARS "Orgasm", och Clear Radiance på översta delen av kindbenet och i en båge från slutet av ögonbrynet (får blicken att se piggare ut).
    *MAC's "Concrete"-ögonskugga till ögonbrynen och som tightliner
    *MUS' guldiga eye dust i "Carat" över hela ögonlocket och FACE pearl-skugga i "12" (guldbrun) i globlinjen, MUS "Brown Sugar" som highlighter
    *Max Factors "Masterpiece"-mascara...många lager! :D
    *Niveas eyeliner + IsaDoras kajal

plus Hugo Boss - Deep Red eller Narciso Rodriguez som parfym!

• rocketqueen

...och möjligtvis Estee Lauders "Electric Intense Lip Cream" (läppstift) i färgen "Hot hot" - "pinup"-röd!

• rocketqueen

Förresten, något som jag inte tror att vi har pratat om på BT är tightlining! Det gör ju SÅDAN skillnad! :D Man tar en ögonskugga och applicerar den vid fransroten, ungefär. Får ögat att se mycket större ut och ger en intensivare blick! Jag var jätteskeptisk först, men på mig gör det stor skillnad. Länk med beskrivning: www.emakemeup.com/en2/flowerreport/view_review.php&reviewid=6999&vr=1

• Lilla Li

rocketqueen:

Tightliner har jag alltid använt mig av, utan att veta förrän nu vad det hette! :)

Jag använder ikväll:
    - Någon slags ljus brunkräm blandat med vanlig hudkräm (gärna en som skimrar) och duttar ut med svamp i hela ansiktet
    - MIST of Stockholms professional eyeliner, färg storm runt hela ögat
    - Face of Beautys flytande eyeliner, svart längs med övre fransraden
    - IsaDoras ögonskugga khaki på hela ögonlocket - även lite lätt för att fylla i ögonbrynen
    - H&Ms ögonskugga (en lilabrun ton) på benet ovanför ögonlocket
    - H&Ms ögonskugga (en skimrande vit ton) under ögonbrynet och i de inre ögonvråna
    - Niveas Eyes Wide Open-mascara
    - IsaDoras velvet touch puder
    - Maybellines dream mousse blush i tonen mauve under kindbenet och på den köttigaste delen av kinden

Ett tips som jag gärna vill dela med mig av som jag inte sett att så många gör, är att måla med kajalpenna även på INSIDAN av fransarna - både upp och nere. Alltså innanför fransarna, närmast ögat. För att kunna göra detta innanför översta fransraden behöver man dra upp ögonlocket en aning med fingret. Man får vara lite försiktig tills man vant sig dock, annars är det lätt att komma med kajalpennan på själva ögat = inte så skönt! :) Men vill man ha mörka, sotiga och markerade ögon så tycker jag att det här är helt suveränt! Ofta tycker jag att om man gör mörka, markerade ögon utan att göra såhär så ser området innanför fransraden väldigt ljus ut jämfört med resten av ögat.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!