• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • pickolina

Min gamla mascara favvo var Lancome Flextencils och budget var Sky High Curves, tyvärr kan jag inte ha dem längre...de färgar av sig så jag blir grå under ögonbrynet...av alla ställen... Så numera använder jag Helena Rubinstein Vertogenous...

• Ellte

*fniss* Vad lustigt... Jag som är så glad för att jag hittat en mascara som passar mig perfa :D Maybellines grönrosa ;) Synd att den är så förfääärligt ful bara :D

• jocelyn

Läger till mitt absoluta favvo-tips för håret; kérastase maquintense. Hur risigt hår man än har får man silkesmjukt snyggt hår efter den. Superbra!

Reflektion ang doft; D&G light blue som alla bara älskar...pasade inte alls på mig. Jag som bara kan ha fräscha,blommiga och fruktiga dofter! Så olika det kan vara...

Är det någon som fått tag i nya Diorshow Unlimited mascara? Den som ska vara förlängande och ser ut att ha en smalare borste än reguljära Diorshow...Den som först testar MÅSTE avlägga rapport!

• smug

Åh vilken underbar tråd. Jag äslkar mina skönhetsprodukter. Mitt bästa tips: INVESTERA I BRA KVALITET!!! Jag betalar mycket för smink och hudvård, men jag köper bra saker.

Idag har jag provat nåt nytt: Swisa Beauty Sensation; Dead Sea Facial Peel. En gele man lägger på huden i ett tunt lager, låter vara i några sekunder och sen tar man och maserar huden. Döda hudceller bara glider av. Mmmmm.

• tattar-Emma

smug, var har du köpt den? Låter bra. Min hud är ett skämt just nu, behöver nåt ordentligt.

• vinter 05

Vilken härlig tråd!
    Jag skall ut och resa och jag tänkte passa på att shoppa lite på taxfreen.

Vill därför gärna ha bra tips på följande grejer: (om ni har tips på färger så blir jag extra glad, är mellanblond och har blå ögon och har snöat in mig på bruna ögonskuggor och rosa läppglans)
    * Ögonskuggor: Jag köper alltid från MAC men vill testa något nytt märke, någon som har tips på märke och färg (som finns på flygplatsen)?
    * Ögon remover?
    * Clarins Beauty Flash är den så bra som alla säger.
    * Andra roliga produkter som gör livet lite roligare....?
    * Läppglans?

Nu till mina tips:
    Maskara: Lancôme Léxtreme (den perfekta maskaran enl mig)
    Body Scrub: Clinique Body Exfoliator (med skrubhandskar på ger den super len hy)
    Ögonskuggor/rouge/läppglans: MAC

• Lianna

Jag testade egen scrub efter tips här enligt Ole H. Lika delar sesamolja och farinsocker. Luktar lite skumt men huden blir supermjuk! Jättebra!

• pickolina

vinter 05
    "Ögon remover?" -Olja! :) Billigast och BÄST! :D

• vinter 05

OOOpps glömde att jag hade en till fråga!

Jag har haft concealer från YSL - Touche Eclat och tyckt att den varit toppen!! Men på senaste tiden har jag läst i olika tester att Helena Rubenstiens - Magic Concealer fått bättre betyg, har någon använt båda och har en favorit eller åsikt?

• ninjan

Nån som vill ha supermjukt hår som doftar alldeles underbart?

I såfall kanske ni kan testa sealed ends från bonacure, schwarzkopf. En kräm som, precis som namnet säger, förseglar kluvna hårtoppar. Dessutom gör den håret så mjukt och lent så det e inte klokt!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!