• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Susanne, Lund

Jag håller med Lilla Li! Isadora har hellre aldrig svikit mig. Konstigt att dom har lite halvkasst rykte.

Carambole,
    Det är säkert så att det finns nån bra och det jag inte förstår är hur den där grön/rosa saken vann "Bästa mascara" tävlingen för några år sen. Den va med i alla tidningar.

• Carambole

Tycker också Isadoras produkter är helt okej med tanke på det relativt låga priserna.

• Lilla Li

Jag köpte nyligen en mascara från Nivea. Eyes Wide Open heter den, har varit på tv-reklam för ett tag sedan. Den håller verkligen vad den lovar! Jag blev smått chockad över vilken skillnad det blev med denna nya mascaran jämfört med min gamla (kommer inte ihåg vilken det var). Men när jag vant mig tyckte jag inte att jag såg ut som en plastdocka längre. ;) Nu har jag den som vardagsmascara. För många är den kanske lite mycket till vardags (jag markerar ögonen mycket så på mig funkar det), men den är toppen som festmascara i så fall!

• ninjan

jag tycker att maybelines mascaror är suveräna! I alla fall de vattenfasta!

rocketqueen, kan det vara move control du menade, den platta burken från Goldwell. Den för lockigt hår. Hur som helst, den är superbra och luktar så jädra gott!! plusbetyg åt den!

jag tycker att paris hiltons nyaste parfym, som jag inte minns namnet på, luktar mums! Den ska jag köpa..om jag inte hittar nån ännu mumsigare förstås :D

Ett märke som jag tycker bra om är Lumene. Detar produkter känns milad och sköna, och så luktar de gott! Nu pratar jag om rengöringsgrejer, men sminket är också bra. Är dock inte förtjust i deras mascaror!

• ninjan

hoppas ni förstår mitt inlägg, trots bristfälliga kunskaper i stavning :D:D:D

• rocketqueen

Maybellines grön/rosa måste vara den sämsta mascara jag någonsin testat, fattar inte att folk köper den när det finns så många bättre.

Lilla Li, på shop.hudoteket.se hittar du de ungefärliga priserna på salong i Sverige, sedan har Strawberrynet, hqhair.com och Ebay-shoperna ID för långt billigare priser. Rekommenderas!

Om du inte behöver eller vill ha foundation så använd bara löspudret? Vilket resultat vill du ha? Med ID skulle det nog bli jämnare, och förstås mer täckande.

Lianna, jag gillar Natusans BUS-lotion bättre...blir inte lika fet på huden.

• rocketqueen

milkeyway, Move control är det ja! Tack!

Jag gillar också Lumenes rengöringar, speciellt "Milky Touch" för att den är så mild. Annars använder jag Decleors "Mousse Demaquillante", som doftar så underbart!

Återigen, till alla som vill prova ID: Köp inte ID's egna kabuki! Resultatet blir mycket bättre med t ex Smashbox, Bobbi Brown eller Chanel. De borstarna håller så länge också, så se det som en investering.

• Lilla Li

milkeyway: Menar du "Just (hjärta) me"? Den tycker jag också om. Jättegod!

rocketqueen: Jag vill ha ett resultat som ser naturligt ut, inte spacklat och som håller hela dagen - gärna för tårar också. ;) Vad är kabuki och var kan man köpa såna borstar?

• pickolina

Lilla Li (Caranlachiel)
    Det kostar ca: 350-400kr/st för foundation + settingpowder... Ganska dyrt. MEN man köper det MYCKET billigare över nätet! :D Produkterna är väldigt dryga oxå... ID/BE är super och yes, du kan anv din dagkräm som vanligt och när den sjunkit in tar då på mineral foundation + mineral veil... :)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!