• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Hallonsylt

Härligt med en sådan här tråd!

Vad bra att Masterpiece mascaran är bra, jag har stått och tittat på den ett tag men kommer mig inte för att köpa den.

Vill man ha riktigt riktigt fylliga fransar rekommenderar jag 4x från Loreal, en riktigt party mascara. Till vardags har jag en Maximeyes från Dior som är underbar, den kommer jag aldrig sluta köpa. långa separerade fransar.

Ögonskugga, alltid MUS, bra färgutbud och bra pigmentering.

Läppglans, jag är beroende tror jag. Dior addict är bra om man vill ha fina färger och lagom med glans. Biotherm om man vill ha mjuka läppar och mer glans. Det är mina tips.

Här verkar vara ett bra ställe att fråga om råd också..
    -Någon som har en riktigt bra hårborste, och var har ni köpt den i så fall? Jag har skandinaviskt hår med mycket självfall.
    - Någon som använder Matrix shampo för lockigt hår, hur är det? Jag använder deras andra shampon och är jättenöjd men jag står alltid och velar vid hyllan.
    - någon som har provat en lipplumper som fungerar?

• Carambole

Mina favoriter :

La Praires löspuder - jättebra och drygt. Håller huden matt och jämn jättelänge + att hyn blir väldigt len.

Isadoras bronzingpowder - Väldigt prisvärt och inte för glittrigt.

YSL Tinted Lip balm i färgen Rose Cordial- Ger ett naturligt intryck, dvs lagom stark färg (mycket mildare än den ser ut i tuben)utan massa glitter. Väldigt skön konsistens och känns vårdande för läpparna. Sitter bra också.

Loreals infallible foundation - Ett bra bugetalternativ som sitter länge och som inte ger ett sminkat intryck. Praktisk flaska och dryg.

• Carambole

Min varning går till Britney Spears parfym - Fantasy. Luktar alldeles för sött och sliskigt, för min smak iaf.

Däremot J.Lo´s - Still är en favorit.

• Lilla Li

Jag har ett bra tips på rouge också. Dream Mousse Blush från Maybelline. Som ett skum man stryker på. Hur bra som helst - och roligt också! :)

Och så gillar jag MIST Stockholms ögonskuggor, de har många olika färger och de täcker väldigt bra så att man verkligen får den färg man önskar.

Vad gäller parfym så ÄLSKAR jag Guess nya parfym "Guess". HUR GOD SOM HELST!

• Lianna

Bacon, tack för hårtipset! Kanske värt att kosta på sig!

• Lianna

Bacon igen: heter märket REF? Försökte att söka efter det men hittade inget. Skall kolla med min frisör.

• drömbrud

Neeh, MUS mascara e skit.. Använder oftast loréals mascaror...

• Junibrud 07

Åhh, vad kul med en sån här tråd!!! Här kommer mina tips!
    Om man gillar MF Masterpiece mascara så kommer man älska Lancôme Hypnôse! Den är helt fantstisk om man vill ha volym utan att det klibbar ihop sig.

Jag vill också tipsa om Helena Rubinsteins foundations och puder - Colour Clone (foundation) och deras lösa puder är båda mycket bra, sitter hela dagen och smälter in i huden!

MUS har jättebra ögonskuggor men testa också MAC, de är nästan ännu bättre och till ungefär samma pris.

En annan klar favorit är Elizabeth Arden Eight Hour creme Fantastisk till läpparna, små sår, solsveda mm.

Har själv lockigt hår och använder Kerastase shampo och balsam speciellt för lockigt hår. Har testat Matrix shampo + balsam för lockigt hår, men det är inte hälften så bra!

• rocketqueen

Oj, oj, OJ, vad många som svarat, KUL!! :D:D:D

Mia.Maria! Vilket sammanträffande med Kenzo-parfymen...den är verkligen fräsch! Nu har jag förresten köpt LdB's deo (Pure Silk-varianten, den rosa) efter ett tips från dig, och den är ju super! Torkar fort, motverkar både lukt och fukt. Den kommer jag att fortsätta med!
    Intensifique gillar jag också, ett tag sedan jag hade den dock...Åh, Versace, var köpte du det?
    BE's rouge...har inte testat så många, men "Glee" är iaf en kall och väldigt mörkt rosa färg...riktigt snygg på någon med kall hudton (kan funka på någon med varm också men det beror på looken i övrigt)! Väldigt pigmenterad så man behöver bara ytterst lite - räcker i evigheter. Den ger en riktigt naturlig ton, ungefär som om man varit ute en kall höstdag. Sitter länge!

Flummig, den "Treat me Right" är från TiGi väl? Sugen på att testa den...

Lianna, för lockigt hår tycker jag att Kerastase lockprodukter (hårvård) är bra, och för att krama upp lockarna lite extra med en stylingcreme är Goldwells i rund platt burk (kommer inte ihåg namnet på den just nu) bra. Den håller ihop lockarna och bevarar fukten. Föna gärna med tratt också! L'Oreals "ICA-hårvård" tycker jag annars är de bästa bland det som inte finns hos frisörer.

...och så håller jag förstås med Lilla Li (Caranlachiel) om ID! :D

• Lilla Li

rocketqueen:

Har du provat ID? Jag har nämligen inte gjort det än, men ska. Vad tycker du om det? Håller det bra? Känns det väldigt "tungt" och sminkat att ha det på huden?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!