• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • pickolina

Oj, ni hann lååångt före mig... *fniss* :D

• pickolina

"Återigen, till alla som vill prova ID: Köp inte ID's egna kabuki! Resultatet blir mycket bättre med t ex Smashbox, Bobbi Brown eller Chanel. De borstarna håller så länge också, så se det som en investering."

WORD! :D

• Lilla Li

rocketqueen och pickolina:

Tack så jättemycket för tipsen och förklaringarna! :) Låter som en oerhört bra investering iaf, och något jag definitivt vill använda på bröllopet. Porslinshy vill jag väl inte påstå att jag har, men inte några större problem heller iofs.

• pickolina

Lilla Li (Caranlachiel)
    Ett tips bara... Förutom att köpa en bra borste och rätt nyans då så klart.. ;) Köp produkterna ett tag innan bröllopet så du hinner öva dig, för många har svårt innan de lär sig själva tekniken... :) Å som rocketqueen sa, gå inte på deras säljsnack om deras egna borstar. De är inge vidare bra och det finns mycket bättre borstar. Å då är det lättare att få det snyggt oxå... Jag hade inga större svårigheter med att lära mig tekniken däremot så tar jag fortf för mycket ibland... Anv det inte så ofta. Så köp hem och ÖVA.... :)

• Lilla Li

pickolina:
    Jag ska jag ska. :D

• pickolina

Attans att jag nyligen slängde min då... LdB's deo (Pure Silk-varianten, den rosa)... Tyckte inte den var så bra men den luktade väldigt lite och fräscht jämfört med andra så den hade kanske varit pefekt att ha nu när jag börjat använda AT... Sjukt, jag som inte ens svettas och har sådana problem... *lol*

• Lianna

Tack Rocketqueen för tipsen med Goldwell och Natusan. Då skall jag ta Natusan nästa gång för jag tycker också att Dove är lite fet och dröjer sig gärna kvar på huden.

Jag tycker Isadoras ögonbrynspenna i färgen Cashmere är kanon för blondiner.
    Bra kajalpenna är eye-shading pencil från Clinique. På mig sitter den bra och färgen almost black är nästan åt det grå hållet så den ser mjuk ut.

• ninjan

ja, alla mascaror från maybeline är ju inte bra, som dom rosa! De är verkligen bajsiga!! Men de andra, (minns inte namnen just nu) ljusblå (vattenfast) är super!

ja, det kan hända att parfymen heter just me..tror det faktiskt. :) Nami!

Blä för doves bodylotion. Kladdigare hinna får man leta efter!!

• pickolina

milkeyway
    Sky High Curves vattenfast är ljusblå? Menar du den kanske? Bra budgetalternativ tycker jag...

• ninjan

ja! Just den! Och den som ger mera volym än längd.. :)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!