• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Lianna

Rocketqueen, tack för tipset om CoverGirls blush! Du är ju helt underbar, vilken koll du har! Kastade mig på telefonen till svärmor som är i Florida och bad henne köpa med. Hoppas att hon får tag på det... Har du tips på någon ögonskugga som kan matcha rouget? Jag är blond och har blå-gröna ögon. Framhäver gärna det gröna i ögonen men är tacksam för alla tips.

Tack alla ni som har tipsat om Goldwells Move Control. Var ju bara tvungen att köpa den idag! Jag har lyckats med "konststycket" att gå från rakt hår till lite lockigt/självfall efter två barnafödslar... Ser man vad hormonerna kan göra med håret...;) Det är ju inget häftigt locksvall utan lite mesigt men det är kul att få till lite lockar. Hoppas att de håller bättre med denna krämen!
    Ni som använder den, har ni någon hårspray efteråt? Tips på bra sådan....?

• ninjan

Lianna
    när jag använder move control och bara vill ha det lite soft så använder jag ingen spray. Vill jag däremot ha lite mera rufslockigt kvällshår så brukar jag även använda osis freeze ( hårspray ).

• Junibrud 07

MrsGlantz
    Helena Rubinstein Colour Clone är en jättebra foundation! Lagom transparent och ändå sitter hela dagen, även utan puder över Jag har i och för sig rätt torr hy, kanske är det annorlunda om man har fetare hy

• jocelyn

Nu känns det jätteroligt med smink igen! Hurra för den här tråden och tack rocketqueen för länken där man kan se NARS-rouge i "riktig" färgskala. På NARS hemsida så är det ju inte direkt några höjdarbilder :)

Nu står det mellan "orgasm" eller "deep throat" för min del...ska ut och reka lite och skaffa. OPI nagellack skall också inskaffas.

Ps; någon annan som liksom jag är frälst av de hysteriskt roliga "shopaholic"-böckerna? Googla på Spophie Kinsella så ser ni vilka jag menar! Lästips! Ds.

• vixen not a tramp

ID eller BE köper du billigast över nätet, tex ebayUK eller strawberrynet. På det senare är det dock väldigt utplockat just nu.
    Jag köpte tre samples först för att hitta rätt nyans, det visade sig att jag kunde ha alla tre vid olika tider på året. För de tre betalade jag ca 100kr totalt.

Mineral veil kan alla ha, oavsett hudfärg, jag har tinted på sommaren och den vanliga annars.

Vill du handla från en svensk sida så har hudoteket ders sortiment.

Bli inte avskräckt för att det verkar lite med 2g, det räcker läääänge. Vanliga storleken är 9g.

Och som vanligt, köp smashbox borstar, inte deras egna!

Mer bra ID/BE tips finns i sidan Rocketqueen länkat till ovan.

• Labidochromis

Hej alla makeupaholics!

Tänker ni sminka er själva på den stora dagen? Vore kul att höra vad ni tänker använda?

Typ; jag har brunt hår, grönbruna ögon och lätt gul ton i huden och kommer att använda..bla bla bla.

• tingtingeling

Mia.Maria

Jag har läst många av era inlägg kring i.d. och jag är en som är väääldigt sugen på att testa detta. Har letat efter dessa "test-kit" för att beställa ett sånt men inte lyckats hitta rätt. Har du något tips, du som faktiskt gjort det?

• Lianna

Tingtingeling, det finns ett Get-started-kit på e-bay såg jag. Jag själv har beställt ett via Sephora som mina svärföräldrar tar med hem från USA. Min kompis köpte ett sådant och hon var jättenöjd med det, mycket som följer med. Kolla in e-bay eller www.sephora.com ifall du vill läsa mer om det. Jag själv har bara testat ID men det verkade superbra och blev jättefint så därför skall jag nu köpa det.

• rocketqueen

Mia.Maria, ja verkligen, helt otroligt att så många skriver! :D:D

MrsGlantz, jag tycker att MUS ögonskuggor är helt suveräna, och då speciellt deras eye dusts blandade med Blend & Fix till festen! De har också ett antal snygga rouge och läppglans, rekommenderas. Det jag inte gillar från dem är deras foundations.

Lianna, vad snäll du är! :D För att framhäva gröna ögon går rosa bra, jag är själv inte förtjust i det som ögonskugga men det gröna blir grönare. Koppar eller andra bruna toner med lite guldskimmer är kanon, likaså mörkt grön med guldhighlights...det beror lite på vilken grön ton du har på ögonen. En ljust aprikosfärgad highlighter är snyggt som bas. Jag gillar också mörkt lila med mörkt gröna ögon.

Bra hårspray: Matrix' "Proforma", luktar gott och håller frisyren utan att bli jättestelt!

• Junibrud 07

Hittar inte ID på strawberrynet, är nån som vill lägga in en länk??

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!