• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

tingtingeling: Jaså! Jo, Mineral Veil innan foundationen förminskar porer, mattar ner, jämnar ut och gör så att makeupen sitter bättre. Clear Radiance är ett "askungepuder" som gör huden strålande och jämn.

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Du är toppen!
    Men, en sak förstod jag inte, kan du förklara är du rar.

"På Ebay-länken med BE-borsten står det ju att man kan applicera foundation med concealerborsten för extra täckning, och det kan man, men ofta blir den då väldigt skimrande och det är inte supersnyggt."

Vad blir skimrande?

Och vilken pensel har DU till summer bisquen? I går bestämde jag mig nästan för att lägga ner ID concealer projektet, och fortsätta med YSL (den är ju bra!) Men nu kanske jag har ändrat mig igen....

tingtingeling
    jag använder oxå (På Rocketqueens proffsiga inrådan såklart!) MV efter min superba dagcreme (sheer tint), ger ett riktigt fint resultat. Sen blir det foundation och rouge/solpuder, och sen mineral veil igen. Lätt som en plätt!

Snart kan jag räkna clerar radience som min oxå! Bild för nyfikna:
    cgi.ebay.com/Bare-Escentuals-CLEAR-RADIANCE-Large-0-85g_W0QQitemZ230028408897QQihZ013QQcategoryZ82596QQrdZ1QQcmdZViewItem

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Som du vet gillar jag raka, foolproof tips,
    Så vilken borste ska jag köpa till tightlining och vilken skugga?

Tackar såklart på förhand!

• rocketqueen

Mia.Maria
    Foundationen blir skimrande! Alltså, applicerar man den med concealerborste kan det se skimrande ut på huden...är du med? :D

Jag har BE's stora concealerborste. Ja, visst är YSL bra! Jag behöver dock lite mer täckning än vad den ger...

• rocketqueen

Mia.Maria
    Eftersom du är inne på Smashbox så skulle jag rekommendera deras eyelinerborste...nu finns det många borstar ute på Ebay såg jag, och då den versionen med ögonbrynsborste och eyeliner i ett! search.ebay.com/search/search.dll&sbrftog=1&from=R10&satitle=smashbox+liner+brush+8&sacat=-1%26catref%3DC6&bs=Search&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1 Ögonbrynsborsten vet jag inte hur den är att jobba med, men eyelinerborsten är bra! Smashbox brukar ju vara bra överlag...

Jag har MAC's "Concrete" (matt mörkbrun skugga) eller MUS "Choco D'Or" (mörkt, mörkt brun skugga med guldskimmer, ger snyggt glow), har ingen speciell bara för tightlining, man kan ta vilken mörk som helst egentligen. MAC har annars cake liners som är bra, har bara inte köpt någon själv...

• Junibrud 07

abovo
    Jag är också helt såld på Lancomes mascaror, får jätteont i ögonen av de flesta andra och dessutom är de ju så himla bra Men nu undrar jag med tanke på att du provat Fatale; jag har bra längd på mina fransar men behöver mer volym, kan fatale vara bra då tror du? Jag brukar ha Hypnose.

• Junibrud 07

En fråga om ID:

Måste man ha foundation över Mineral Veil och även om man utöver MV har tex Clear Radiance?

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Tack för dina klockrena förklaringar! Nu fattar jag precis! Jag har en mörk skugga, som är matt OAK från FACE, den kanske funkar då...Ska kolla in borstarna nu!

• vixen not a tramp

Junibrud 07
    I somras hade jag bara dagcreme (sheer tint) och mineral veil, det var jättefint!

• abovo

Den skulle nog passa dej bra, men för att vara helt säker: gå in där de säljs Lancome och be säljaren lägga på ena ögat med Hypnose och det andra med Fatale och jämför sedan vad du tycker!

Abovo

2006-09-22 15:42 Junibrud 07
    abovo
    Jag är också helt såld på Lancomes mascaror, får jätteont i ögonen av de flesta andra och dessutom är de ju så himla bra Men nu undrar jag med tanke på att du provat Fatale; jag har bra längd på mina fransar men behöver mer volym, kan fatale vara bra då tror du? Jag brukar ha Hypnose.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!