• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

Ja hur handla från Polen? Över nätet eller var det i TaxFree, eller nått?

• Sesa

Hej rocketqueen,

Jo du rekommenderade Hypnose, jag köpte den + Lancomes cils booster. Hypnose levde inte upp till mina förväntingar plus att den torkade jättefort men jag älskar cils booster!
    Min absoluta favoritmascara är L'oreal double extension, den gör mig aldrig missnöjd och går att bygga på lätt.

Någon som provat på IDs rose radiance?

• rocketqueen

Är lite sugen på att prova Fatale...undrar om det "lönar" sig med kamborste?

Stupid like a fox, vad kul att du tyckte att den var bra! Vi väntar med spänning på att höra varifrån du köpte den... ;)

Sesa, kul att du gillade Cils Booster iaf! :D Rose Radiance är riktigt fin, ganska mörkt rosa...jättefin att blanda i genomskinligt läppglans! Den är skimrande, ser väldigt naturlig ut och lägger man på den skirt så blir den jättevacker. "Glow"!

• rocketqueen

Tips: Jag gillar Body Shops rougeborste, den är väldigt mjuk och len och ger fina, skira lager när man lägger på färg.

• jocelyn

Tipsar om ett riktigt snyggt och lättburet lipbalm med en gnutta färg; Benefit Benetint Lipbalm. Det ger precis lagom med färg samtidigt som det är ett läppbalsam och alltså inte torkar ut.

Tydligen en klassiker hos makeupartister och nu även hos mig!

• Sesa

rocketqueen: Ska beställa rose radiance!

Har du provat pure och bare radiance? Pure radiance är tydligen en nyhet.. Läste lite på MUA om dem men blev inte riktigt klok på nyanserna!

• rocketqueen

Sesa, skriv vad du tycker sedan! Hoppas du blir nöjd.

Tyvärr har jag inte provat Pure och Bare...

• rocketqueen

Tips: Ögonskuggan "Celestine" från ID är såå snygg att använda som basskugga! Passar alla ögonfärger, och om man blöter penseln lite och lägger skuggan i inre ögonvrån och nära nedre tårkanalen så lyfter det ögat och man ser väldigt pigg ut! Nyansen är svår att beskriva, men den är lite silverbronslila...Hmm. www.skinstore.com/resources/dynamic/store/products/26174celestine.jpg Snyggare på än i burken!

• Sesa

hmm färgen lät ju jätteintressant! Älskar IDs ögonskuggor

• rocketqueen

Sesa
    Ja, den är kanon! Hörde att det var ID's storsäljare och tänkte titta på den, så trodde jag att den inte var något för mig eftersom den såg så silverlila ut i burken, men på är den helt annorlunda. Har du någon favoritnyans? Jag gillar "True gold" (guld) också. "Desire" är också riktigt snygg, en bronsrosa färg.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!