• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Junibrud 07

rocketqueen

Jag håller med om att Hypnose ger bra effekt som den är! Mina fransar är redan långa, är mer intresserad av att de ska se ännu tätare ut egentligen

Jättebra sammanställningar över märken och affärer förresten

• Sesa

rocketqueen: Jag har köpt ett tött läppstift från den nya dior serien "rouge" De är jättehärliga med rika färger. Jag är ju främst en lipgloss tjej men ska det vara läppstift är det Dior eller Chanel som gäller!
    (Tycker FACE håller hög kvalité på läppstift)

• Junibrud 07

Sesa
    Är de torra eller återfuktande (Dior rouge)? Ett annat bra läppstift är MAC´s

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Vad vore BT utan dig? Du är helt otroligt fantastisk!!!

Hoppas du har en riktigt skön helg!

• honungshy och kanelfräknar

Oj vad ni kan mycket om smink tjejer! Makeup är en riktig konstform det.

Jag har en fråga... Använder väldigt lite smink, endast lite maskara och rouge. Gillar helt enkelt inte att ha något i ansiktet, kanske lite knäppt... Hur som hellst funderar jag på att köpa en concealer. Vill inte att den ska vara för "kakig" och täckande. Bara täcka lite, kanske under ögonen. Har ni några bra tips? Har hört att YSLs magiska guldpenna ska vara bra! Har någon testat den? Det är viktigt att den finns i ljusa färger för jag är blek.

Trevlig helg!

• jocelyn

JA! YSL är så bra som det sägs. Den är guld, i dubbel bemärkelse. Jag har såna hysteriskt mörka ringar runt ögonen så att folk tror man är "heroin-chic" på riktigt och då behöver man en bra concealer.

Håller på och testar Strivectin-SD eye cream och Hylexin eye cream. Ska bli spännande att se om de kan göra något för mig.

• pickolina

Ah, jag måste fråga..vet inte riktigt hur jag ska lösa mitt lilla dilemma... Jag är blek... Men ändå tycker jag att alla concealers ser konstiga ut..de är ju så ljusa, ser ju inte alls naturligt ut... Hmmm... Jag har inte alls mycket concealer och inte under hela ögat utan bara i ögonvrån i princip...men det ser ändå skumt ut... :( Någon som har samma problem? Vad gör man?

• pickolina

Okej.. Nu har jag gjort slag i saken, eller hur man nu säger.. Har beställt en YSL, så nu får man en gång för alla se om den är så himla bra... *s* Spännande!.. Usch, shoppat alldeles för mycket över nätet sista tiden... Ujuj... :D

• honungshy och kanelfräknar

pickolina

Var beställde du YSLs concealer? Du verkar ju ha bra koll på nätschopping!

• Bröllopstokiig

Och jag som just skulle skriva att den ju finns i olika nyanser. 1 är mer åt det rosa hållet och passar om man som jag är skurkigt mörk under ögonen, sedan finns det en gulare nyans som heter 3, den ska tydligen passa varmare hudtoner bättre. Iofs har jag använt min YSL även när jag varit solbrun och det har inte varit några problem...så jag vet inte så noga. *svammel*

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!