• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Lianna

Tack Rocketqueen för din ambitiösa sammanställning! Denna tråden är SÅÅ kul, jag är inne här flera gånger om dagen....!
    (Något skall man ju göra när man är hemma och är mammaledig...) ;)

• jocelyn

oops! spoke too soon...jag skulle vilja se bilder på MAC-skuggorna som inte är från deras websida...så svårt att se nyanserna där.

• vixen not a tramp

rocketqueen
    OH My God!
    (saknar ord---)

Impad såklart!!!

• ninjan

Men jösses vilken lista! :) Duktigt!! :D

• ninjan

förresten vill tipsa om en bra foundation, som är i mellanprisklassen. Velvet touch från isadora. I like!

• rocketqueen

Hehe, tack allihopa, jag bara började lite smått på listan och sedan ville jag inte sluta halvvägs även att det blev mycket... :D:D

Junibrud 07, jag har inte provat vare sig MUS trippelskugga eller deras pensel, men nästa helg ska jag förmodligen till en stad med MUS och då kan jag ju prova och jämföra när jag ändå är där! Jag tycker att man får rätt bra effekt av bara Hypnose, men med primern så blir fransarna definitivt längre. Man kan tänka på att bara ta primern på den yttersta delen av fransarna och måla uppåt med korta, snabba tag, så blir det en markant skillnad när fibrerna lägger sig så att fransarna ser längre ut.

• rocketqueen

Tips: Revlons "Super Lustrous Lipgloss" är riktigt bra och finns i snygga färger. Brukar finnas billigt på Ebay också.

• pickolina

Tusen tack för dina sammanställningar rocketqueen! Guld värda! :)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!