• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Utomlands-brud

Skoj tråd! Jag hittade den precis. Jag är också makeupaholic.
    Mina favoriter för närvarande är peelingcreme från Face -Green Tea, Make up Stores sensitive foam cleanser (den rosa som har en jättehärlig doft av melon), bodymist Vanilla från Body shop och även Bodybutter från Bodyshop i olika dofter t.ex. oliv eller passionsfrukt.
    Jag gillar också L´oreals Double Extension Mascara.
    I love to shop.....

• rocketqueen

Åh, body butter! Jag älskar papaya och shea, från Body Shop. Och så tycker jag att Midani Erbes (italienskt märke) body butters är fantastiska, brukar finnas på "finare" inredningsbutiker och hudvårdsbutiker. Stor burk som räcker länge och doftar alldeles underbart fräscht!

• Sesa

Jag älskar Body Shops Body butter i Shea och även kokos. Har ävem dry oil mist i kokos och passionsfrukt mums! Däremot är jag inte så förtjust i mango som är alldeles för fet och oliv tycker jag är mesig :)

Köpte även hawaian tropics luxorious body butter måste säga att jag hade höga förväntingar men blev lite besviken..

Kan även rekommendera body shops fotkräm med pepparmint så himla fräsch och fuktgivande

• rocketqueen

...har precis köpt ett nytt Dior-läppstift från en Ebay-affär, "Rouge Premiere #725", en sådan där Marilyn Monroe-röd...jag är HELT såld på röda läppar nu! :D Hoppas den är snygg och bra, har aldrig provat den utan fick bara en rekommendation. Ingen som provat de nya läppstiften från Dior?

• rocketqueen

Jag gillar också TBS pepparmintserie för fötterna, svalkar så himla skönt! Har man inte tillgång till Body Shop kan man köpa pepparmintsolja på hälsokosten och droppa i fotbadet.

• Sesa

rocketqueen. Tänker du på rouge dior serien?

• kissekatt

Vilken bra tråd! Här kommer ett budgettips - concealer från H&M! Trodde aldrig att smink därifrån skulle vara så bra! Och det kostar typ 39 pix. Har även hört att ögonskuggorna ska vara bra och pigmentrika, måste prova snart!

• Lilla Li

Japp jag har flera av deras ögonskuggor. Väldigt mycket pigment som sagt och många härliga färger har de också. Rekommenderas varmt!

• rocketqueen

I nya Elle har de en kupong med vilken man får 20% rabatt på MakeUpStore. Jag ska nog köpa nya läppglans och ögonskuggor därifrån...någon som har några förslag på nyanser eller andra produkter?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!