• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • jocelyn

Tack för tips! Är rejält nervös nu inför klippningen...

Ska fråga om det går att göra något åt vattnet, annars får man väl göra som ryktet säger att vissa stjärnor gör; tvätta håret i Evian! *fniss*

• Junibrud 07

Är det nån som har nåt bra tips för en riktigt torr hårbotten, det är så torrt så det flagnar här och var. Har också tappat ovanligt mycket hår på sistone och misstänker att det kan finnas ett samband.

• ninjan

jocelyn
    Låter märkligt det där med vattnet..vad skulle det kunna innehålla som ställer till ditt hår så?
    Annars är ju pagen den hetaste frisyren just nu, så karva ordentligt, tycker jag :D

Junibrud 07
    Det finns en olja från goldwell som läggs i hårbotten i en tre veckors kur. Den har hjälpt många torra hårbottnar :)
    Det kan ju bero på klimatet, nu när vi går mot kallare tider och luften blir torrare.
    På hösten och våren är det normalt att tappa mer hår än vanligt, men hur pass mycket hår tappar du dagligen? Ett litet knippe, eller en stor torva??

• Romansa

Hej anneli23
    Tack, jo det låter ju onekligen som det på beskrivningen, tackar så mycket! undrar om ett vanligt "Kicks-märke" har nåt liknande...Nu tack vare dig vet jag ju vad jag ska leta efter.

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Hej igen, läääänge sen sist...
    Ingen panik, ingen stress, det kommer när det kommer! Jag har mailat säljaren, men hon har inte hört av sig ännu. Känns extra trist eftersom jag vill beställa massa grejer, men inte innan jag testat (av skadan blir man vis) och NU behöver jag verkligen en ljusare foundation. Oh well....

I veckan hämtade jag ut ett stort paket från lookfatastic med bla schampoo och balsam ur glam blonde serien, samt goldinpackningen ur samma serie. Har inte testat ännu, mitt colourextend måste ta slut först. (ibland känns det som att grejer räcker lite föööör länge)

Kan oxå rekommendera extreme serien, mitt babyhår blir starkt och tjockt av det, gillade det inte i början, men nu känns den serien suuuper!

Köpte all soft, soft ends oxå, tror att det är precis vad jag har letat efter, för att tämja frizzet, men har inte använt den heller ännu. (vad gör jag hela dagarna???)

Köpte den gamla trotjänaren hair putty från FUDGE oxå, har testat många oloka fönkrämer men återkommer alltid till den. För mig som är en testoholic och som nästan aldrig köper samma sak två gånger är det ett RIKTIGT bra betyg. Stort + för att den skyddar mot värme, det borde alla produkter göra!

• tattar-Emma

Vet någon av er om någon produkt som gör att håret blir slätt och blankt utan att se fett ut? Nåt som får frisset att lägga sig? Silkesdroppar är inte nog för mig.

• jocelyn

Då tipsar jag om Citré Shine straightening balm som är icke-nertyngande men som ändå rår på allt frizz.

Tack alla som hjälper mig med hår-krisen! Jag ska rapportera sedan när jag *snyft* klippt av en bit. Som tur är växer håret som ogräs... :)

• vixen not a tramp

tattar-Emma
    Annars kanske soft ends är något för dig oxå?

• tattar-Emma

Tack tjejer, ska kika på båda produkterna!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!