• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Lilla Li

Milou27: Tack för hjälpen! :)

• bruden 2007

Har någon utav er något tips på en bra foundation som täcker finnar och ärr bra utan att man ser så överdrivet sminkad ut.
    Gärna i puderform 3/1 eller nåt liknande.

• Milou27

bruden 2007: Jag är själv helt såld på I.D och har använt det i nästan 3 år nu. Lägger man på den rätt och verkligen arbetar in den blir huden perfekt utan att man ser sminkad ut. På elaka finnar och annat oönskat brukar jag bara ta på lite extra och vips så syns det inte! ;)Många tycker det blir väldigt dyrt med både "pudret" och borsten, men för mig blir det faktiskt billigare eftersom jag slipper concealer, foundation och puder!

Lilla Li: Varsågod!

• bruden 2007

Milou27 Tack snälla men vart kan man köpa det ?

• Milou27

Bruden 2007: Gå in på www.hudoteket.se så hittar du det där. Annars tror jag det finns billigare ställen som e-bay om man vill leta lite :) Jag tror pudret resp. borsten kostar runt 400 kr/st på Hudoteket

• rocketqueen

Pepparmyntan, välkommen! Jag använder Bobbi Browns kabuki till MV, tycker att den är kanon. Jag tycker att det blir bäst om man använder olika borstar till foundation och MV.

All over face color är en produkt som ger färg till ansiktet, Mineral Veil är som ett vanligt ofärgat löspuder. Det är alltså två skilda produkter, så man ersätter inte den ena med den andra. Vilken färg som är snyggast beror på vilken färg du har i ansiktet från början... Varma eller kalla toner, ljus eller mörk?

pichachu, hoppas den funkar för dig! Jag hade Adaptive ett tag men tycker inte att den är snygg så länge på huden...

Mindre, vad kul att du gillar borstarna!

• bruden 2007

Verkar bra men vet du om det går att köpa i någon butik så att man kan prova ut rätt färg?

• Milou27

Det beror ju på vart du bor. I många städer har Åhlens det, även en del större frisörsalonger. På Hudoteket som ligger i Jönköping kan man handla i deras butik, har jag för mig.

• fashiongirl

Super en tråd med massa smink-experter. Jag har inte så värst bra koll på sådan och undrar därför vad ni tycker om Make Up Store?? Har aldrig använt deras produkter men är nu sugen på att boka en makeup kurs där (495 kr och så får man välja produkter för det priset)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!