• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

pickolina
    Youre secret is safe with me

• pickolina

Mia.Maria
    :D Det e bra det!.. *s*

• swea

jezza. ja använder oxå bare minerald i.d o ja tycker att ja oxå får glansig hy o den känns flottig.. av "vanliga" får jag inte det.. så tycker jag tyvärr inte att den täcker så jättebra heller... blev lite besviken på den...

• Lianna

Jezza, jag har en instruktions DVD från ID och där säger de att man kan ta Mineral Veil innan foundation för att ta bort det feta i hyn. Även Rocketqueen har tipsat om det. Jag gör så och jag har inte blivit fet i hyn. Pröva det om du inte har gjort det tidigare.

• vixen not a tramp

Jag grundar oxå med MV innan, jätte bra!

pickolina
    Stavar som en kratta gör jag oxå...

• pickolina

Mia.Maria
    Jag me så det gör inget!.. :D

• Flummig

Jag rekommenderar L'Extreme mascaran från Lancôme, den är faktist superduper! Jag gillade inte Lancômes mascaror innan, men nu tycker jag dom är en riktig hit! Ville bara dela med mig om lite nya tips.... :)

• jocelyn

Jag passar på att fråga igen om någon har hunnit testa DiorShow Unlimited? Den ska vara mer förlängande och böjande än vanliga DiorShow och ser dessutom ut att ha en mycket smidigare borste.

Om någon testat kan ni väl hojta till! Annars blir det väl jag som blir först med den, för den måste ju provas!

• vixen not a tramp

jocelyn
    Jag kommer inte testa den, har testat vanliga Dior show och en annan, minns inte namnet, volym nånting? Hursomhelst tyckte jag de torkade väldigt fort och inte alls höll va de lovade, MEN alla är vi olika, den kanske passar dig perfekt! Du måste ju recensera den här sen så vi får veta!!!

• Jezza

swea: skönt att höra att jag inte är ensam om mitt problem med id.

Lianna: Tack för tipset, ska prova redan idag faktiskt!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!