• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

Idag ska jag hämta mitt SBNpaket med

Summer Bisque
    maximum Coverage Concealer Brush
    Eye Shadow - Well Rested
    Ska bli spännande att testa!

Såg förresten att strawberrynet hade fått in en hel del grejer. Bla en borste som jag inte klarar mig utan nu,mera. Min är fån FACE, men det är samma modell, typ en målarpenel. Tror den var billigare på SBN oxå.

• Lilla Li

Hittade precis www.smink.nu. Har inte kollat så mycket men verkar bra. Nån som använt sig av den sidan?

• Lurline

Jag undrar om det är någon i den här sminktråden som har testat Easylooks och om det fungerar bra i så fall? Hur är kvaliteten på sminket och kan verkligen foundation-färgen passa för alla?

Låter ju som ett ganska bra koncept annars men just hur foundationen kan passa alla känner jag mig väldigt skeptisk till!

• vixen not a tramp

Lurline
    jag är v_ä_l_d_i_g_t skeptiskt...har aldrig gillat konceptet ÖHT med "one size fits all".
    Nej, satsa på BE, det är mitt råd!

Har hämtat ut mitt paket, men inte testat något, blir nog imorgon....

• vixen not a tramp

Lilla Li
    Nej, inget för mig.

• fashiongirl

Ni som verkar ha provat det mesta. MUS rengöring+ansiktsvatten+hudkräm är det bra saker???

• jocelyn

Jag läste igår på makeupalley om olika rouge och då specifikt om NARS "orgasm" som jag tänkt prova. Men i vissa rescensioner står det att färgen går mot det orange hållet, särskilt längre fram på dagen. Stämmer det??? Man vill inte gärna att färgen ska ändra sig under dagen. Finns det någon här som använder NARS blush som kan hjälpa mig?

PS, jag är så besatt av den här tråden att jag drömt om produkter -som inte finns- att diskutera här... call me crazy! ;)

• vixen not a tramp

jocelyn
    Det kan säker variera från person till person (som med sååå mycket annat) men jag tycker den är riktigt fint rosa. Inte så persikofärgad alls, på mig alltså...(är blond och blöåögd, med hy åt det gulare hållet, blir lätt brun)

Jag märkte oxå att färgen ändrade sig något när jag bytta rougeborste, tidigare blev den väldigt glittrig, men nu med bättre borste blir den väldigt fin. Jag passar bäst i den på sommaren, men använder den ibland nu oxå. Jag tycker absolut att du ska testa den, Rocketqueen övertalade mig, och det har jag inte ångrat!!!!

Ja, den här tråden är SUUuuUUper!!! Lite dålig aktivitet på sistone bara, var är vår guru Rocketqueen? Saknar henne!!!

• Pnu

Alla ni som använder i.d. hur trivs ni med produkterna? Själv har jag precis köpt foundation (fair), ögonskugga och mascara. Känner mig inte helt nöjd med min foundation, men tror bara jag inte fått till tekninken än plus att jag inte är helt nöjd med borsten jag köpte till.

Men men, skulle vilja höra om någon har tips på fler av i.d:s produkter och färger på ögonskuggor som skulle kunna passa mig. Jag är blond, blå ögon och min hy är blek (underton åt "rosa"). Skulle vara jättekul att få lite tips.

• Pnu

Hmm...blev en smiley istället för en )

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!