• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

...Nu är det ju snart jul och då kan man passa på att fynda presentförpackningar med extra smått och gott i!! Parfymer brukar ju ha med body lotion och/eller duschcreme, Lancome brukar alltid ha remover eller kajalpenna eller primer med i sina mascaraerbjudanden...can't wait!! :D

• Sesa

Längtar också efter julpaketserbjudanden!

• Sesa

Tänkte höra om det är någon som provat Thierry Myglers "Angel"? Min väninna hade den på sig häromdagen och det doftade nästan lite apelsin och chokladaktigt men det var inte det som stod på beskrivningen. Brukar alltid alltid använda min bedårande Chanel "Madmoiselle" som jag inte kan leva utan men kan nästan inte använda någon annan parfym.

• rocketqueen

Angel är döden!!! ;) Ursäkta, men den är i särklass en av de värsta parfymer jag vet... Det är ju så individuellt, det där. Fast på vissa tror jag att den kan transformeras på huden och bli rätt god.

• Sesa

rocketqueen: Jaa det var väldigt blandade reaktioner om den på MUA. Den doftar riktigt smarrigt på min väninna men det beöver inte betyda att det doftar lika gott på mig...

• Modestie

Jag har Angel, tror det finns två varianter numera, jag har "originalet", får alltid komplimanger när jag har den, men tycker själv den är för "tung" dagtid, men perefkt till fest. När jag köpte den hade jag läst att den skulle dofta b la choklad och det stämmer ju att det finns ett sådant inslag. Mycket speciell doft som jag själv bara har till mkt speviella tillfällen

• Modestie

Jag ska tillägga tat även jag väntar på julkartongerna. Perket att vänta med parfym/make upinköp ifrån Lancome mfl tills man vet vad askarna innehåller då man ju kan få en bodylotion eller dylikt "på köpet" i asken

• Sesa

Modestie: Jaa det är orginalet som min väninna har. Hon hade den på en vardag och den doftade inte särskilt tungt bara härligt chokladigt. Men jag har hört att det är en tung doft det är därför jag är lite förvånad att den inte kändes för stark på henne.

• jocelyn

Välkommen tbx rocketqueen och tack för din input om rouget! :)

Måste fråga EN sak till om just NARS blush; skillnaden mellan "orgasm" och "deep throat" vilka är de nyanser jag väljer mellan just nu! Alla som använt; fyll på med alla åsiker om dessa två!!!

SESA; Jag har vänner som använt "angel". Tyvärr måste jag säga att jag får migrän av den -den har en väldigt stark vaniljdoft. Antingen älskar man den eller hatar den brukar dom säga och jag är nog böjd att hålla med! Dessutom luktar den olika på olika personer....det är nog en av de parfymer som skiljer sig mest mellan användare, iaf vad jag märkt av.

• Sesa

Nej tack tror jag avstår då från "angel". Jag gillar inte tunga dofter alls

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!