• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

tingtingeling, med CR under tycker jag att det blir ett naturligare resultat och att foundationen smälter ihop bättre med det andra. Resultat: naturlig lyster! Man får kanske prova ett par gånger innan det blir bra... :)

Laguna är ju en bronzer, inte riktigt ett rouge. Vilken du ska välja beror på vilken effekt du vill ha, om du vill ha rosiga kinder eller se lite mer solbränd ut. Visst funkar den på blek blondin! Fast man bör kanske inte smälla på med alltför mycket... ;) Jag brukar lägga på rouge på nedre delen av kindbenet, eller Laguna under kindbenet, Orgasm på kindbenet och en highlighter ovanpå och sedan blenda ihop allt.

Tack igen, vad snällt! :D :D

Lianna! Jag är inte utbildad utan självlärd... Har varit intresserad i väldigt många år och hämtat tips från många duktiga, plus att jag provat en hel del produkter själv. :) Rockbröllop och jag är inte samma person. :)

Åh, vad kul att du blev nöjd! Alltid roligt när någon hittar något de gillar!

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Va kul att du är tillbaka!!!!
    Har du någon erfarenhet av STILA? Jag funderar på några av deras borstar, vad tror du, är det något att ha?

Har du köpt något annat?

Jag är sugen på ett nytt vinter rouge, kanske aglow från Clinique.
    www.clinique.com/templates/products/sp_shaded.tmpl&PRODUCT_ID=PROD8438
    Mina samples har inte dykt, bland dom fanns flera spännande rouge nyanser

Vad göra, köpa från säkert ställe eller hoppas att de dyker upp? Jag kan ju gå emot mina principer och gå och testa på en salong, men jag gillar inte det riktigt. Sen är det så bra med samples eftersom man kan testa flera gånger. Jag får väl maila henne igen och hoppas att det händer nånting. Enligt henne har hon skickat: min första omgång med 10grejer, plus ett paket med 9 samples, och sen ett extra med en rouge som inte fanns inne.

Så just nu säger jag: Akta er för ebaysäljaren natrually flawless!!!

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Din tråd är verkligen en succé! Hatten av för Rocketqueen!!!!

• tingtingeling

ah yes... jo jag är medveten om att laguna är en bronzer. Har sett att det finns kombo orgasm+laguna att köpa. Kanske inte så dumt....

Okej, rocketqueen, så på ditt bröllop (har det varit än?) - vad skulle du använda för produkter i din make? Vilka färger? Jag är nyfis! :D

• tingtingeling

Mia.Maria - tack för tipset, jag har kikat in hos naturally flawless men då ska jag dra öronen åt mig!

• vixen not a tramp

tingtingeling
    Jag har den combon! (Och en vanlig laguna ask,) den ÄR helt suuper!

Nu har jag köpt två STILA borstar (ögonbryn och blending), börjar så, får se vad det är för kvalitét. På HQ är de inte jättebilliga, så det BORDE ju inte vara skräp. Men man vet ju aldrig....

Köpte Max Factors lashlift oxå, har ingen aaaaaaning om den är bra, men ynka 70kr kostade den, så det gör liksom inget om den är kass. Tänkte köpa masterpiece, men den fanns inte så det blir kanske nästa gång.

Struntade i aglow-rouget, testade det idag och det är f_ö_r glittrigt, och inte perfekt i tonen. Jag vill ha (tror jag) ett diskret brunbeige, inte så rosa. Får titta in på FACE i veckan...

Ska köpa Clear radiance tänke jag, men vet inte vilken storlek jag ska välja, antar att det är mycket drygt, eller? Helst vill jag ju att mina samples ska komma så jag får testa, men det verkar kört. Men, man har ju köpt utan att testa förr så....Appropå det, jag är inte helsåld på BE concealers, men de är helt okej. !!!!YSL rules!!!!! än så länge...

• rocketqueen

Mia.Maria
    Jag har faktiskt nästan ingen (egen) erfarenhet av Stila alls! ;) Men överlag så ska deras borstar vara bra efter vad jag läst och hört, så hoppas att du blir nöjd! Väntar med spänning på recension. :D Angående vinterrouge så tror jag att ett brunbeige kan bli super! Både FACE och MUS har snygga... Måste själv kolla det någon dag. (imorgon? Isåfall kan jag höra av mig om nyanser)

Jag har nog inte köpt något annat smink på länge... Köpte presentförpackning med parfym+duschgel idag, "Laura", en gammal favorit.

Hoppas verkligen att dina samples dyker upp snart! Vänta ett tag till så kanske de kommer...

Ja, vad kul det är att så många bidragit med så bra tips!!! TACK TILL ALLA!

CR räcker riktigt länge ja. Jag hade också svårt att vänja mig vid BE-concealern först, men nu gillar jag den. Fast YSL är ju en höjdare!!

tingtingeling, Orgasm+Laguna är suverän!

Hehe, jag har inte ens någon att gifta mig med än så jag vet inte hur det kommer att bli... Fast känner jag mig själv rätt så blir det inget bröllop i vit klänning och allt det, utan utomlands eller här hemma med några vänner som vittnen. Men det blir nog något i stil med balsminkningen; ID som underlag, bruna ögonskuggor och antingen ett neutralt läppglans (typ MAC's Nymphette) eller ett mörkare rött läppstift (typ NARS' Fire Down Below).

• rocketqueen

Tips: Lancômes mousserouge är kanon! Så lätta att blenda och sitter länge. Formulan är härlig. Vääldigt dyra dock, tror prislappen ligger på 300 kronor här i Sverige.

• tingtingeling

Rocketqueen,

precis vad jag tänkt mig - en ögonmake i bruna nyanser. Sobert, liksom. Jag behöver börja fundera på produkter o nyanser, kan du tipsa om bra ögonskuggor till ändamålet?
    Definitivt ett neutralt läppglans för min del, kan jag tillägga.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!