• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Meddelande borttaget
  • rocketqueen

jocelyn, jag har haft båda rougerna... DT är mer åt det rosa hållet på mig, medan O är mer skimrande och mer peach. DT ger ett lite mer naturligt intryck, men båda färgerna är jättesnygga och passar de flesta med ljus hy.

• jocelyn

Åh vad svårt! Jag som tyckte DT var mer åt persikohållet medan O var mer rosa och skimrande. *velar* Kanske får överge tanken på att handla på nätet -har lite knepigt att ta mig till NK etc där de har märket. Känns lite halvpinsamt att be en förälder att plocka upp ett smink med "6-namn" ;)

• tingtingeling

Jocelyn
    Jag tror inte du hittar NARS på NK längre. Letade i Stockholm för någon vecka sedan och de sa att det inte gick att hitta i Sverige längre. Sen vet inte jag om de försäljarna var rätt underrättade, men flera sa samma sak.

Rocketqueen (och andra id-användare)
    Jag undrar lite hur du gör för att få ett snyggt lite mer täckande resultat av id, tex till fest. Fler lager av vad? Mineral veil eller foundation? Och vad är trickset för att få till det bra med clear radiance? Väldigt lite, eller? Flera lager? Hmmmm... många frågor, men jag håller på att försöka lära mig. Tycker jag får till en ok halvtäckande vardagsmake, men "askungehyn" man vill ha till festligare tillfällen - inte än!

• tingtingeling

... och rocketqueen - välkommen tillbaka! Du har varit saknad här. Hoppas flytteriet går bra! :)

• rocketqueen

tingtingeling, jag tar först mineral veil, ett tunt lager, sedan concealer på de ställen jag vill täcka lite extra, efter det Clear Radiance. Inte supermycket så att ansiktet skimrar som en discokula, men så att det får lyster. Efter det: många tunna lager (lite i taget) med foundationen tills det blir så som jag vill ha det, och så avslutar jag med MV.

Vilken borste använder du till vad? Och hur applicerar du nu? Blir lättare att tipsa när jag vet lite mer... :)

TACK!! :D:D Alltid kul att vara här!

• tingtingeling

Rocketqueen

Ah... tack för tipsen... Alltså det är många lager av foundation som gör susen.. Vad är "många" för dig?
    Jag har nu gjort i denna ordning: Mineral veil, concealer, foundation, clear radiance, mineral veil. Men jag har inte testat många lager foundation...
    Jag använder smashbox #19 till mineral veil och foundation, och smashbox #1 till clear radiance. Sen en id:s concealerborste till bisque:n men jag kommer inte ihåg vad den heter...

• rocketqueen

tingtingeling, hmm, många lager... Vet inte riktigt, men rätt mycket. Tips: Ta Clear Radiance under foundationen...

• tingtingeling

okej.. det ska jag testa. Och fler lager foundation, med lite-åt-gången-tänket! Vad vinner man förresten på att ta clear radiance under foundation?

... och så över till lite rougefrågor, om du orkar? jag är sugen på att beställa nars orgasm, men tycker också laguna verkar snygg. Funkar den på "blek blondin"? Och hur brukar du lägga ditt rouge? Jag har förstått att du sitter inne på monsterkunskaper och hoppas på lite tips även inom detta område. Förresten, glömt att säga, såg ditt foto, ruskigt snyggt! Och syns verkligen att du kan det här med makeup! Jag är lika impad som Mia.Maria! :)

• Lianna

Rocketqueen, alltid lika kul att läsa dina inlägg! En liten personlig fråga som kanske har framgått tidigare men som jag nog har missat i så fall: är du utbildad på make-up eller är du "självlärd" och har ett stort intresse? Vet att i en tidigare tråd i somras så var det "Rockbröllop" som var utbildad make-up artist som gav råd och sedan tror jag att jag fick för mig att ni var samma person. Eller...? Förlåt om jag frågar korkat men jag har funderat ett tag och måste för min sinnesro få klarhet! ;)

Vill förresten tacka för tipset du gav mig för ett tag sedan ang. "kopia" på NARS Orgasm; Cover Girls "Rose Silk". Jättefin så jag är jättenöjd. Kan tro att Orgasm är ännu finare men då jag inte vet skillnaden så lider jag ju inte...;)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!