• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

OH boy! Nu har jag klickat hem lite mer grejer. Kunde inte riktigt bestämma mig för vilken som verkade bäst, så det blev två ögonbrunsfärger från Clinique.
    -En penna och en skugga. I blonda nyanser eftersom jag är blond.

-En puderborste från STILA, kunde inte hålla mig!

-Min vanliga ansiktstvätt från Dermalogia.

Jag TROR att jag fick 20$rabatt, men vet inte för de har ännu inte bekräftat ordern. Sitter ju inte fel om man säger så.

Eftersom jag handlat över 20gånger, och jag handlade mer än tre produkter fick jag min "vanliga" rabatt på 15%, inte heller så illa. Varför handlar inte fler från Strawberrynet???

• tingtingeling

Kul, Mia.Maria! Hoppas du blir nöjd! Och tack för tipsen om ögonskuggenyanser. Du har helt rätt när du säger matta skuggor, vill inte gå runt och glittra eller glimma på min bröllopsdag faktiskt. SKa kolla in dina förslag!

Till rouge-undrande så rekommenderar även jag MUS rouger. De sitter hela dagen tycker jag, riktigt bra. Jag har en som ser ruskigt rosa ut i burken, heter "muffin". Ger den där jag-har-just-kommit-åter-från-vinterpromenaden-looken! :)

• tingtingeling

correction: sugar muffin ska det vara!

Sen kan jag också tipsa om vad jag tycker är en helt outstanding bronzer, den kommer från Natural Glamour. Vet inte om det går att finna här i Sverige, själv har jag shoppat loss när jag var i Australien...

• vixen not a tramp

tingtingeling
    Hoppas du gillar dom!
    Det ÄR en snygg färg att ha på kinderna, tycker jag i vanliga fall...och det är jättefint på andra, men just nu vill jag ABSOLUT inte att den ska gå åt det rosa/röda hållet. Jag har ju en del såna och nu ska det bli nya tag!

• vixen not a tramp

OJ, vi måste ha skrivit samtidigt...Ska kolla in den där bronzer!

• rocketqueen

tingtingeling, "Mahogany" och "Espresso" från Bobbi Brown är några av de snyggaste matta bruna skuggorna. De håller absolut högsta kvalitet, glider på snyggt och sitter hela dagen. För skuggor med lite skimmer i, prova "11" från FACE pearl-serie, "Choco D'Or" från MUS och "Sable" från MUS.

Modestie, jag gillar Chanels rouge... Så snygga nyanser, och sitter väldigt länge! För billigare funkar L'Oreals i små förpackningar bra. MUS är också bra, likaså FACE. De två affärerna har så många nyanser att välja bland också, så det är extra bra. Tips (vilket du säkert känner till, men jag nämner det iaf...): För att få rouget att sitta längre kan man "skikta" med löspuder - rouge - löspuder - rouge.

Mia.Maria
    Jippie, fler grejer! :D Jag orkade inte kolla rouger idag, slutade jobbet så sent... Men imorgon jobbar jag bara halva dagen och då har jag tid till smink! Ska nog gå osminkad till MUS och kolla rouge...

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Va kul! Jag har väntat på dig hela dagen, som ett barn väntar på tomten

Tack för tipset om "hur få rouget att stanna" hade ingen aning!

NEEEEJ, kolla inte på MUS (eller okej, gör det då) Jag har, så att säga en viss förkärlek för FACE, av olika anledningar som jag inte behöver gå in på här. Ska nog ta en sväng dit imorgon!

Plockade faktiskt fram mitt Loreal "sugar praline", men det ÄR ingen höjdare. Men det är i alla fall inte rosa, alltid nåt!

• rocketqueen

Mia.Maria! :D
    Haha! :D:D:D Vad roligt!
    Aha, kan ju ta en sväng till FACE också då... ;) Säg till om du hittar något bra!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!