• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • tingtingeling

Tjohej vilken action det blev här! Pejlar läget nu på Bobbi Brown på ebay, lovar återkomma om jag hittar nåt prisvärt och absolut inkluderat det du sa, rocketqueen, alltså omdömen och fraktpriser! Det börjar ju ofta billigt i auktionerna men ska man köpa en pallett enligt by-it-now så var det plötsligt mer eller mindre apdyrt! Hrmpf! :(

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Köpte du en sån? Kommer i håg att vi pratade om den för ett bra tag sedan. Ännu en "vill ha" grej!

• rocketqueen

beach, jag har haft några grejer från Biotherm och de har varit bra, men jag har otroooligt känslig hy och de grejer jag använde var lite för starka. Den löddrande rengöringen är härlig, men ganska uttorkande. Jag använder själv Decleor och tycker att den serien är helt underbar, men jag vet en del som inte tycker att den är så bra. Decleor har iallafall rätt stora prover man kan få, som räcker ett tag så att man kan få en liten uppfattning. Drygt är det också!

• tingtingeling

oh my, rocketqueen, nu har vi ett rejält ha-begär här som jag inte vet hur vi ska stoppa... nån speciell av dessa läckerheter du vill rekommendera extra?

• rocketqueen

Jag älskar Paris-sminkningar!

tingetingeling, mina favoriter är "Apricot", "Beige" och "Bronze" (jag har ljus hy och varma undertoner)! Man kan använda färgerna separat som ögonskuggor också, extra bra.

• vixen not a tramp

tingtingeling
    Fast BIN gillar jag ändå bäst, då VET man ju att man får det. Känns som att jag skulle kunna hosta upp en hel del för de där BB-dyrgriparna.

Du får ju tänka att det blir billigt i läääängden. Du behööööver ju inte köpa något nytt i skugg-väg på läääänge. Så tänker jag, men handlar ändå alldeles för mycket!

• tingtingeling

Rocketqueen, nu får du lägga av, annars får jag börja knäcka extra på mc donalds eller nåt för att dra in extra dollarS!

Mia.Maria
    Jag håller med om sminkningarna (så vi är väl två bimbos då, bjuder på den också), om man bortser från plutmunnen med lagom-mycket-mellanrum-mellan-läpparna

• vixen not a tramp

Oj, nu vet man ju knappt VAD man svara på längre, superkul!

Rocketqueen, nu får du lägga ner, annars går jag i KK, Eller hos GE moneybank..
    Och sen kommer kronolle...

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!