• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

rocketqueen
    JAAA! Hör av dig om nyanser om du kollar idag! Jag kollar nog imorgon...hoppas jag! Nu ska jag ut på en frisk powerwalk, men återkommer senare!!!!

• Modestie

Rouge, rouge, rouge!

Nå´n med tips på rouge, man kan köpa i "vanlig" brutik, typ Kicks. Inte Nars eller dylikt, för det existerar inte här ?

Såg att nå´n skrev om Cliniques t ex, rä de bra? Har provat MÅNGA märken, men blir ofta besviken. T ex Shieseido och Estee Lauder sitter inte mkt bättre än Maybellinne och Isadora Vill inte borsta på nytt varje timme....utan att det iaf sitter bra 4-5 timmar, helst

Har funderat på b la Make up stores rouge som jag hört mkt gott om. Body shops och som sagt Cliniques, alla har dessutom "humana" priser, men typ Lancome är också ok, om d et är superbra

Vill helst ha pudervariant på rouge, inte flytande/stick

Tacksam för tips ifrån sminkexperterna

• Lilla Li

Jag måste fråga er en sak! Hur gör man för att ögonskuggan inte ska "glida ner" och lägga sig som en rand i vecket på ögonlocket? Det blir särskilt så för mig med vissa sorters ögonskuggor, och syns ju tydligast när jag har mörka färger... Grymt irriterande!

• vixen not a tramp

Lilla Li
    man använder en bra primer, tex Lumenes, mycket prisvärd!

• vixen not a tramp

Modestie
    Jag gillar väl sådär mitt cliniquerouge, tycker det sitter helt okej. Budgetvarianten Loreal tycker jag oxå funkar, men färgerna är inte klockrena...Jag har ett tuggummirosa och ett brunaktigt. Jag vill oxå ha tips!!!

• Lilla Li

Heter den primer rakt av eller vad ska jag leta efter för namn?

• vixen not a tramp

eye primer tror jag den heter, liten tub.

• vixen not a tramp

tingtingeling
    Kolla in tex, mushroom, russian caviar och oak från FACE, snygga matta skuggor som passar fint ihop. Gärna en grund med straw, milkshake eller annan basskugga.

Dior har en (flera, men just till det här endamålet rekommenderar jag) fin palett med 5 skuggor, tror det är nummer 030. Den är oxå fiiin!

• vixen not a tramp

rocketqueen
    HOPPAS du har några bra rougetips att komma med, gärna från FACE. Funderar lite på ett annat från clinique:
    www.strawberrynet.com/productDetail.aspx&goChar=C
    Men jag har inte testat det...

Mailade med min sample-säljare och hon tycker att hon har gjort sitt, och TROR inte riktigt på att de har kommit bort. Vad ska man göra? Får väl vänta ett tag till då...

• Junibrud 07

Modestie
    Just nu använder jag rouge från Make Up Store i nyansen Passion. Det är ganska ljust med aningens aningens skimmer i och passar bra på vintern tycker jag. Det sitter också jättebra!

Lilla Li
    Det fungerar jättebra om du grundar på ögonlocken med din foundation och sen puder innan du tar på själva ögonskuggan, då sitter det absolut hela dagen och lägger sig inte i veck. Lycka till!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!