• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

rocketqueen
    Vilken är din brynprodukt numero uno? Skugga? Penna? Märke? Vet att vi diskuterat detta förut, men det har liksom fallit bort...

• tingtingeling

nån av er bruttor som har koll på nån bra ebay-försäljare som känns bra att shoppa bobbi brown av? Jag köper ju rocketqueeens tips rakt av som ni märker! :D

• rocketqueen

Mia.Maria
    Det är MAC's "Concrete"-skugga (helt utan röda toner, lite askbrun) plus MAC's ögonbrynsborste! Ibland tar jag hårspray (låter inte så nyttigt men fungerar bra ;)) på en rentvättad mascaraborste och drar över ögonbrynen också för att hålla dem ordentligt på plats. Annars gillar jag Shiseidos ögonbrynsskuggor också...Eller gjorde förut iallafall, var längesedan jag hade dem. Vad är det du använder nu?

• rocketqueen

tingtingeling, jag känner inte till någon som har BB, men ett tips är att handla av affärer och att kolla så att de har bra feedback och hyfsade fraktpriser (!). Vissa har bra priser på det de säljer och sedan tjänar de allt på frakten istället.

• rocketqueen

Att handla av affärer på Ebay alltså... :)

• vixen not a tramp

Ja, gå till FACE oxå så diskuter vi här sedan!

Visste väl att jag skulle känna igen det! "Tål" inte heller röda toner på ögonbrynen.

Nu har använder jag inget, för det mesta. Men ibland blir det FACE penna Molly, eller russian caviar-skuggan på borste. Vill ha riktigt blonda, typ, Cameron Diaz ögonbryn. Men ändå markerade och fylliga, inga måsvingar för mig!! (numera, hm hm)

• vixen not a tramp

ÅH! Den paletten var inte att leka med! Skapade stooOOoort ha-begär.

• Junibrud 07

Mia.Maria
    Måste bara tipsa om Make up Stores ögonbrynskugga, den är super, och deras brynborste också

• beach

Hej, nu hoppar jag in här! Har någon testat Biotherms produkter??

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!