• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

Ja, det måste vara rekord!

Jag skulle oxå vilja kunna ha röda läppar, det är så snyggt och kvinnligt!

• Modestie

Tack för era svar! Blir nog så att jag spanar in Chanels rouger och MUS och så ska jag grunda bättre för att få det att hålla, det var faktiskt nytt för mig att skikta med puder emellan!

• Brudivinter

Hej! Får man hoppa in i tråden & fråga lite??
    Jag ska ha en ljuslila klänning på mig, vilken färg ska jag ha på läppstiftet?? Vad skulle passa? Finns det läppstift i typ metalliclila?

& hur lägger man på ögonskugga?? Det är ju inte bara att kladda på.. Jag vill ha det riktigt snyggt! Flera olika färger & var lägger men respektive färg??

Hoppas nån kan hjälpa mig!

• Modestie

Brudivinter: Här är väl alla välkomna?

JAG tycker främst du ska sikta på att hitta ett läppstift som passar ditt ansikte/hår snarare än klänningen. Det ska juinte "skära" sig mot klänningen, men ytterst få klär i mattalicfärger på läpparna...såååå vad har du för hårfärg/ögonfärg/hudton (gul el. rosa?) undrar_jag?

• Pnu

Ojoj vad här hände mycket i gårkväll...och vilken massa fina "jag viiiiiill ha"-saker ni tipsar om! knakar i plånboken...

Själv ska jag försöka beställa hem lite id. Har foundation, mascara och några skuggor. Vad mer måste jag bara ha??Tänkte mineral viel och Clear Radiance eller Rose Radiance.

Sedan kanske någon här har tips på en fin ögonskugga som skulle kunna passa mig (blond, blå ögon, ljus/blek hy med "rosa" underton). Köpte precis Shantung, Bikini och Citrus Twist men gillade inte alls Shantung och Bikini när jag kom hem. Citrus Twist var jag jätteosäker på i butiken men blev en favorit!

• Brudivinter

Jag ska sola inför bröllopet så jag kommer vara snyggt solbränd!! hehe
    Sen ska jag färga håret mörkbrunt & mina ögon är blåa. Inte knallblåa utan bara tråkig gråblå..
    Jag vill ju som sagt INTE att läppstiftet skär sig med klänningen!! Det är det som är viktigast! Eller ska jag skita i läppstift & bara köra med glans kanske.. *funderar*

• Pnu

Brudivinter

Ja, glans är ju alltid fint. Ska du sminka dig själv eller på något ställe?

Tips är att ta med klänningen när du kollar på läppstift (om det går) så kan du ju se om det passar ihop eller få lite tips och hjälp i butiken.

• Brudivinter

Pnu
    Jag ska sminka mig själv! Var nämligen på en provsminkning här om dagen men blev inte alls nöjd!! Jag fick läppstift med färgen chockcerise fast jag sa att klänningen skulle vara ljuslila!! Såg ut som en tant (ursäkta uttrycket)!! Min sambo sa att det skrek "logdans" om mig... Så jag har bestämt mig för att göra det själv! Jag blir nöjdast så!

Men finns det ingen som kan berätta hur man gör med ögonskuggan??

• Pnu

Brudivinter

Förstår om du inte ville ha den sminkningen då. Vill nog också sminka mig själv när/om jag ska gifta mig.

Vilka skuggor hade du tänkt ha, färger, hur många osv?

• Lilla Li

Har äntligen köpt min brudklänning! Nu behöver jag tips från er angående sminkningen.

Vårt färgtema är rött/mörkrött. Jag passar ganska bra i plommonröda toner på ögonskugga - tycker ni jag ska köra på det? Eller kanske svart och grått - passar till allt? Eller min favorit just nu - guld- och bronsskimrande? Eller en klassiker - bruna toner?

Tror att jag vill ha mitt rödfärgade läppglans också. Det blir lagom rött för mig på läpparna. Men vad ska jag då ha för färg på ögonskuggan?

Kommer antagligen ha röda skor till klänningen också. Min sambo kommer ha på sig frockcoat med röd plastrong eller nåt sånt.

Hela bröllopet är ganska klassiskt, stilrent och traditionellt i stuket. Jag kommer ha på mig ganska mycket smink. Hjälp!

Uj vad svårt...

För er som vill se klänningen: (klippte bort mitt huvud för jag gjorde en sån knäpp min)
    brollop.li-design.nu/a_fram.jpg
    brollop.li-design.nu/a_liv.jpg
    brollop.li-design.nu/a_slap.jpg
    brollop.li-design.nu/a_snorning.jpg

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!