• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

Pnu, hoppas att du blir nöjd!

Brudivinter, det är ju helt en smaksak så testa du och ta det du tycker blir bäst! Men du fick en jättebra beskrivning tidigare i tråden om hur man kan använda de lila färgerna du köpt, och den lila paletten du har är väldigt snygg.

• Junibrud 07

Ingen som har något förslag på en bra primer? Eller något annat roligt att shoppa loss sig på?

• vixen not a tramp

Junibrud 07
    Tack, ja det är skönt att de har kommit, bara ett litet rouge kvar...

Jag skulle passa på att köpa YSL radiant touch på tax free, tror den bara kostar runt 200 så. dEt är en suuperprodukt! Bra att ha som bas under ögonskugga oxå. (Annars är ju Lumenes bra alternativ till det, och mindre kostsamt)Clinique brukar ha stora fina "special" paletter oxå, kanske är värt att kolla in? Vart ska du åka?

• vixen not a tramp

rocketqueen
    BE blushexpert, jo jag tackar jag!

Nu ska jag motverka my ugly self och göra lite slingor, undrar hur det går? tonade håret igår, med sån skumtoning...Rapport kommer! Medan medlet verkar får jag väl testa mina nya fynd. Återkommer med rapport!

Ps Tack för det andra rougetipset, ska koll ain det oxå vid tillfälle! Ds

• Junibrud 07

Mia.Maria
    Har faktiskt redan planerat att köpa YSL Radiant Touch, om jag har förstått det rätt är det väl nr 1 man ska ha under ögonen eller hur? I övrigt drar min underton nog mer åt gult än rosa så för övriga ansiktet borde väl nr 2 vara bäst??

Det är egentligen inget måste att det måste vara budgetprodukter, med billigt menar jag mer att man kan frossa i dyra produkter men betala billigt Ska absolut spana in Clinique-paletterna också!

• vixen not a tramp

Jag har gul hudton och använder nr 2 under ögonen, fungerar jättebra! Du kommer inte ångra dig!

• jocelyn

Prova innan du köper! Jag är blek som ett spöke och har kall underton i hyn så för mig passar nyans 1.

Passar på att fråga er härinne med; är det någon som har tips på en färgad fuktighetskräm?

Har redan provat -och ratat-
    *biotherm
    *lancôme
    *laura mercier

Någon som provat YSLs färgade dagkräm och isf. vad tyckte ni?

• vixen not a tramp

Jag har svarat i din tråd!

• rocketqueen

Mia.Maria, bleker du slingor då?
    Jag funderar på att köpa små Everyday Minerals-foundationburkar... inte för att jag inte är nöjd med ID men vill testa något nytt bara för att se. :D

• Modestie

ville bara meddela att YSL radiant touch finns på HQhair för runt 170 kr (outleststore) om jag minns rätt

Tycker det är en bra highlighter, dock mindre bra för tvättbjörnsögon....

Jag är egentligen väldigt sugen på att testa Diorflash som tydligen skall vara ÄNNU bättre än YSL-varianten, han som utvecklade YSL övergick tydligen till Dior och tog där fram en ÄNNU bättre penna utan de misstag de gjorde med YSL:en

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!