• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

rocketqueen
    Japp, nu är det blekt! Blev helt okej, ingen större skillnad egntligen. Testade inga prover för det gick så snabbt, men idag ska jag!

Modestie
    Jag gillar inte Doirs nåt värst vidare, tycker den är för rosa. YSL nummer två är helt toppen, för mig alltså. Inte på blemmor kanske, det har jag aldrig provat...Jag tycker man får en pigg blick av den.
    En kompis har Loreals alternativ, och hon är jättenöjd med den. Nästan alla märken har såna "pensel-pennor" nu, och många är säkert bättre än den första. Det är kanske som med bilar, utvecklas och förbättras hela tiden?

• vixen not a tramp

rocketqueen
    ÅH, nej ska du skapa ett NYTT beronde nu..?? Ser fram emot en rapport, när du har gjort det!

• Brudivinter

Helt galet!!!
    Jag har aldrig varit nån "sminkmänniska" förut..
    Men efter att ha suttit & svarat & skrivit i den här tråden igår så har jag blivit som förbytt!!
    Satt & skulle titta på Miami Vice filmen med sambon igår men det enda jag kunde tänka på var att jag ville köpa ny ögonskugga, grå den här gången!! Om nån vill veta vad som hände i filmen kan jag inte berätta för jag vet inte! Jag tänkte bara på min klänning, ögonskugga hit & ögonskugga dit, underlagskrämer & rouge! Helt galet..

• vixen not a tramp

Brudivinter

-"Hej jag heter Brudivinter och jag är en makeupaholic."

-"Hej Brudivinter."

• Brudivinter

Mia.Maria
    Hahaha! Ja jag får väl inse att jag blivit det..

• vixen not a tramp

Det är ju ett ganska harmlöst beroende i jämförelse med många andra.

• Modestie

Brudivinter. Dte är ju ett beroende som gör världen lite vackrare, till skillnad mot för många andra beroenden

• Brudivinter

Ja exakt! Eftersom jag varken röker, knarkar eller super för jämnan så kan jag väl få vara liite beroende av smink iaf??

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!