• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • pickolina

Mia.Maria
    Jag vet inte riktigt..jag tror att priset ligger på 700:- eller något liknande. Betalar 1900:- totalt för klippning och färgning.

• vixen not a tramp

OK, då kändes det genast billigare!

• rocketqueen

Jag betalar 380, tror jag det är, för klippning. Jag tycker nog att har man hittat en bra så är 400 okej, det är så svårt att hitta en som förstår hur man vill ha det! Jag har äntligen också hittat en som kan klippa mitt lockiga hår snyggt, det är skönt. Har ju flyttat till en annan stad nu dock, 40 mil därifrån...men det blir nog att jag åker dit och klipper mig samtidigt som jag hälsar på vänner, faktiskt. Har så långt hår och är väldigt försiktig med det...

Yes, 245 för det kitet! Fast då är flaskorna lite mindre än vanligt, 60 ml vardera. Det följer också med en sådan där mjuk skrubbnätboll, om ni hänger med vad jag menar?

Paketet fanns i alla dofter på TBS, så om du inte gillar Neroli kanske en White Musk, Mia.Maria? :)

• jocelyn

Ca 220 kr. Jag klipper mig hos en tjej som är superduktig och som även skippar hårtvätten -jag har en nackskada som gör att jag inte kan ligga i ett sånt där "handfat". Hon lyssnar och klipper snabbt som attan, ändå blir resultatet minst lika bra som hos frisörer som tar 800 kr... Så jag är väldigt nöjd faktiskt!

• Lilla Li

Mia.Maria: Normalt sett har jag betalat ca 300 kr för bara klippning. Ska till frisören på fredag, där kostar det 400 och jag tycker också det känns lite saftigt. Men det är antagligen den frisören jag ska använda mig av till bröllopet, så jag vill gärna gå där varje gång fram till bröllopet så jag känner att jag kan lita på henne och sådär. Har hört mycket gott om dem.

700 kr för klippning låter väääldigt mycket!

• pickolina

Mia.Maria
    Kollade deras prislista på nätet nu och det ser ut som att jag betalar 800:- för klippningen... *s* Vilken koll man har.. :D

jocelyn
    Tvättar håret gör de bara om det behövs. Jag brukar alltid vara nytvättad i håret när jag går till frisören och då tvättar de aldrig håret.

• vixen not a tramp

Tack för alla svar!! Mycket intressant läsning! Genast känns 400 som ett helt normalt pris, mycket skönt. Tvätt ingår alltid, ääven om man är nytvättad i håret. Lite onödigt kanske...

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Flyttat så långt! Oj, lycka till i den nya staden!!!

Mindre flaskor känns helt OK!!!

• rocketqueen

Mia.Maria
    TACK!! Värmer...

Bra! Necessären är riktigt snygg, alltid ett plus! Måste fråga en annan sak - har du provat MAC's skunk brush/stippling brush #187? Den är SÅ suverän!

• rocketqueen

Skriver i den här tråden också om Mavalas minilack - nya kollektionen har supersnygga röda färger! Jag gillar "Ottoman" (en klarröd färg som passar med de röda läppstiften jag tipsat om tidigare ;)), men alla är kanon! Ca 35 kr, som hittat. :)

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!