• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Pnu

rocketqueen,
    Har föresten glömt säga att jag kollade in några av de de ögonskuggor som du tipsade om. Finns inget ställe som har MAC här (vad jag kan hitta iaf :)) men kollade på FACE och MUS. Hittade två stycken som jag verkligen gillade. Riktigt snygga! Så jag får tacka för tipset.

• Anette34

rocketqueen Hur man lägger skuggor och osv..Jag tycker det blir såå tråkigt med det vanliga dvs ljus skugga och brunt i globlinjen..
    Har gröna ögon väldigt ljus hy och brunrött hår

• rocketqueen

Japp, det var "bamboo" som är den guldljusgröna. Ska på MUS-kväll den 28:e så då återkommer jag förmodligen med lite mer MUS-tips! Fick prov på Deep Cleanser och Moisture mask, återkommer med recension!

Pnu, vad kul att du hittade några du gillade! :)

• rocketqueen

pradagirl! Hur menar du med "inte kladdar så mycket"? :) Vill du ha ett högglansigt lipgloss eller ett som inte är så glansigt? Frostat, glitter, skimrande? Ska försöka komma på något bra bara jag vet lite mer...

• Pepparmyntan

Jag tycker att MUS lipgloss är bra. De kladdar inte så förbannat så att tex håret fastnar i läppglanset. De är otroligt dryga också. Mitt har räckt jättelänge.

• pradagirl

hej rocketqueen
    jag skulle vilja hitta ett glansigt.,utan glitter riktigt hallon/jordgubbar rött, har testat diors,MUS,lancomes juicytube,biotherms,nu senast helena rubenstein men jag tycker att de flesta är för "klibbiga" (eller inte rätt i färgen), tycker kanske att juicytuben blir bra i färg, men det känns som om hela munnen klistrar ihop, plus att jag lätt får fnasiga läppar.
    (Klarar inte vintern utan rosebud balmen)
    Nu har tydligen dior kommit med ngt nytt som man kan ha över ett läppstift, har du provat det?
    Kanske det kan vara en variant, har du/ni ngr tips på riktigt bra läppstift eller läppglans.

• rocketqueen

pradagirl, jag har ett som är precis så som du beskriver. Det kommer faktiskt från Body Shop, jag har inte varit någon större konsument av deras produkter tidigare, men provade detta i butiken och det är GALET snyggt! Verkligen sådär hallonrött... "Liquid Lip Colour", nummer 11. Sitter länge och doftar underbart (typ mango, men inte för sött)! Torkar inte ut, inte klistrig konsistens. Jag har inte provat Diors nya, men ska prova det när jag får tillfälle...

• pradagirl

hej rocketqueen.
    Då får det garanterat bli ett besök på body shop i morgon, tänk om...
    återkommer efter inköpet

• rocketqueen

Hoppas du gillar det, pradagirl, let us know! :D

• rocketqueen

Anette34, persikofärgade skuggor kan vara supersnygga till gröna ögon, gärna med en mörkt mossgrön eye liner till... Andra nyanser av grönt kan också vara supersnyggt, den "bamboo" från MUS som jag tipsade om skulle nog vara kanon! Brunrosa, rosa och lila kan också vara jättesnyggt.

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!