• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

:D Om jag skulle ta och starta en blogg... Kanske skulle vara kul! Isåfall får ni tipsa om vilka produkter ni vill att jag ska prova. Fast lipglossbitch finns ju redan och är ganska stor. Å andra sidan skadar det ju aldrig att testa...

• kissekatt

Ok, jag är jätteledsen att jag tjatar men vad tror ni om en nars orgasm & laguna duo? Alltså båda produkterna i en förpackning? Är det ngn som har en sådan eller har sett en irl? Är den praktiskt? Eller är det jättesmå "rutor" så att det är svårt att använda riktig borste/pensel? Jag vet att jag är velig men ingen annan fattar ju hur viktiga frågor det här är! :D

• rocketqueen

Ja, visst, inga problem. Bring it on! Jag kollar snart...

• kissekatt

Ja, starta en blogg! En enda lipglossbitch är alldeles för lite - trots att den bloggen är jättebra!

• rocketqueen

Jag vet att Mia.Maria har en och är jättenöjd med den! Ett vanligt NARS-rouge är på 4.5 g och Laguna är på 8 g (jämfört med 5 g vardera på duon), men det räcker läänge! De är inte små i rutorna... Ett vanligt rouge är ca 3x4 cm (kollar efter ögonmått så det blir ungefär) och rätt djupt. De räcker länge! Kan inte tänka mig att det blir svårt att använda vanlig borste, så kör på den!

• tingtingeling

you've got mail, Rocketqueen! :)

• rocketqueen

Hmm, kollar mailen men hittar inget...Antingen är mailen seg eller så blev det något fel?

• rocketqueen

Yes! Det kanske kommer snart...

• tingtingeling

hmmm... då borde den komma fram... testade att skicka igen. Hoppas nåt når fram!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!