• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • mippemutt

Oj vad ska jag berätta. Jag har testat ID men jag tycker att det kliar och sticks. Dessutom tycker jag att jag såg fnasig ut eftersom jag är torr i huden. EM kan man få i olika formula vilken jag använder den för torr hy. Jag tycker att jag får mer lyster i huden. Sedan kliar det inte. Nackdelen är att det dammar mer än ID men det är något man vänjer sig vid. Jag gillar deras Blush apple.

• pickolina

rocketqueen
    Ja precis, det är den vattenfasta (jag anv bara vattenfast mascara).. Ja om den håller sig okej och inte torkar ut (precis som du skriver) för snabbt så kommer jag absolut att köpa den igen... Ska bli spännande att se hur den är när man anv den ett tag och hur pass bra den står emot regn, snö och tårar osv oxå... Men resultatet är jag faktiskt väldigt nöjd med. Den ger ett fint, naturligt resultat. Fransarna blir fint separerade, inga klumpar och tynger inte ner böjen på fransarna så som jag tycker att alla mascaror som inte har en bra "curleffekt" gör... Väldigt nöjd med mitt test-köp faktiskt! Ska bli spännande att se hur den håller måttet i långa loppet oxå...

Tack för länken/bilden förresten. Där såg man lite bättre hur den ser ut än man gjorde på EDS...

• pickolina

Jag kanske ska lägga till att den inte ger mycket volym och att jag inte vet hur den är om man vill jobba upp volym, eftersom jag gör allt för att undvika volym... *s* Jag har väldigt täta och kraftiga/tjocka ögonfransar och gillar inte lösögonfranslooken som alla mascaror ger mig... Lite motsatta problemet mot vad de flesta har alltså... :)

• pickolina

Shit vad jag svamlar ibland (asg), vad jag ville få fram är att jag hittills är supernöjd med mitt test-budget-köp men vet inte om det är något för de som vill ha mycket volym... :D Hade kanske varit smidigare att bara skriva det från början... *s*

• Lurline

Tänkte passa på att fråga här i tråden om det är någon som kan tipsa om någon särskild produkt som jag ska kolla in extra noga när jag ska till MUS på sminkkurs? Vilka är guldkornen i deras sortiment helt enkelt?

Funderade lite på deras borstar. Såg tidigare i tråden att ni pratade om att Smashbox och MAC var bättre än Face, men hur är borstarna från MUS? Vanligtvis tycker jag att Face och MUS brukar ha ungefär likvärdiga produker, gäller det även borstar?

• vixen not a tramp

pickolina
    Jag trodde att jag skulle köpa den, men har upptäckt att jag inte har något behov av den då jag inte behöver bättra på "on the go". BE sitter snyggt på tills jag tvättar bort det, kan det bli bättre?

• rocketqueen

pickolina, allright! Jag använder inte vattenfast (lite jobbigare att tvätta bort så jag skippar det, och så sitter den jag har, Masterpiece, bra på mig ändå. :))

Lurline
    Jag gillar deras brush rolls, ögonskuggorna och rougerna. Glittereyelinerna är också bra för den som gillar sådant... Borstarna är bra men det finns bättre. :)

Mia.Maria
    Kommer och lägger mig i här... :D Vilken produkt är det du menar nu?

• vixen not a tramp

Glömde, vilken toppenblogg!

Om du undrar varför jag inte har tackat för "du vet vad" så är det för att jag inte har fått, "du vet vad". Jag hoppas att du inte har skickat det, för annars tror du väl att jag är otacksam, och DET är jag INTE! Ville du testa well rested? Mail me baby, and it is yours!!

• kissekatt

Japp, jag säger som ja sa i rocketqueens blogg - härligt, härligt men farligt farligt! Nu har jag beställt lite grejer IGEN! 3 ögonskuggor fr ID och foundation och blush fr Everyday Minerals.

Farligt men så kul! Jag vill att de ska komma NU!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!