• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • rocketqueen

Just det ja... Jag har varit nyfiken på Golden Gate länge, hur är den? :)

• kissekatt

Måste bara tipsa om mitt senaste läppglossfynd! Köpte för ngr dagar sen MUS lipgloss i färgen v.i.p - jättesnyggt!

www.makeupstore.se/sesv/products/lips/lipglosspot/vip

Det ser mkt mörkare ut på bilden och i burken än vad det blir på läpparna, färgen är lite brunlila, (låter skumt - det är det inte!) med bronzigt skimmer. Dålig på att beskriva färger.

Jag köper annars aldrig läppgloss i burk - det här är undantaget som bekräftar regeln... Jag är meganöjd!

• rocketqueen

Ja, den färgen är snygg! Speciellt på sommaren till solbränd hy... Kul att du hittat ngt bra kissekatt!

• kissekatt

Ja, kan tänka mig att den blir finfin när man har lite mer färg i ansiktet men den funkar görbra nu också!

Har gjort en stor genomgång av allt mitt piff och hittar tyvärr produkter som jag inte använder - visst var det du rocketqueen som tipsade om swap på MUA? Har rvarit där och läst lite men vet inte om jag fattar riktigt - hur funkar det där swappandet egentligen?

• vixen not a tramp

det står längre bak i tråden, om du orkar kolla...

• gladkarin

Nu har jag varit och köpt ett rött läppstift. Köpte Loreal´s 710 och en röd läppenna, från Loreal den också.
    Jag var tvungen att testa om jag skulle kunna ha rött läppstift jag också.
    Jag måste erkänna till vardags är det inte min grej, men kanske till fest.
    Har även köpt MUS läppglans i färgen WIZZ, ganska neutral färg. Men med den röda läppennan tror jag att det blir snyggt till vardags.

• pickolina

Mia.Maria
    Håller med dig om ID, att man inte direkt behöver fixa till maken.. Det jag tänkte på var att jag sover borta ofta och att den skulle vara praktisk för det ändamålet... :)

• Brudivinter

Tjena brudar!!
    Vet ni vad jag har kommit underfund med idag???
    Äntligen vet jag vad ID är!! Fattade aldrig att det var en förkortning på Isadora...
    Hahaha

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!