• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • pickolina

Hittade denna:

Bare Escentuals Flawless Face Case
    Description:
    A portable wonder compact for i.d. bareMinerals SPF 15 Foundation that allows you to "Swirl, Tap, Buff" on the go.
    Inside, you'll find a refillable storage area for i.d. bareMinerals SPF 15 Foundation that has a flip top that acts as a surface to swirl and tap bareMinerals. This secure top ensures bareMinerals will stay neatly in place when tossed about in a purse or gym bag. Also included is a built-in mirror and one of our most beloved brushes, the Baby Buki Brush, nestled in its own perfect resting place. This no-spill, no-fuss compact represents the ultimate in modern convenience.

Någon som testat???

• rocketqueen

mippemutt, de bästa borstarna tycker jag kommer från Smashbox och MAC... Kvalitet framför pris är ett bra motto där. :) Vill du köpa ett set? Vill du ha alla från samma märke eller kan du blanda?

pickolina, själva förpackningen för ID verkar ju bra! De har verkligen de sämsta förpackningarna i världen... Fast Baby bukin är inte bra alls, likadan som ID's vanliga kabuki.

• pickolina

rocketqueen
    I know..men det var mest förpackningen jag blev nyfiken på.. Borsten kan man ju byta ut... :) Ah, just nu anv jag inte ID men blev himla nyfiken..om den e bra gjord så är det ju himla smart... Svårt att se på bilden hur den skulle vara att anv IRL så att säga...

• mippemutt

Det spelar ingen roll om de är från samma märke eller inte. Jag är väldigt förtjust i Smashbox #9. Så mjuk och skön.

• mippemutt

Jag beställde också ett provpaket från everyday minerals och blev mycket nöjd. Så nu har jag beställt i normal storlek.

• pickolina

mippemutt
    Har du även använt ID??? Vore kul att höra en jämförelse mellan ID och EM som du tipsade om.

• pickolina

Jag köpte härom dagen en billig mascara.. Hör å häpna, för det är verkligen inte likt mig! *skratt* Har använt min MaxFactor AquaLash nu i några dagar och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den än så länge... Coolt! :) Mina tidigare favoriter har varit Lancome Flextencils och Helena Rubinstein Vertiginous.

• rocketqueen

pickolina
    Ja, jag trodde nog det... :) Den verkar ju himla bra, synd att det inte var ett set med typ fem burkar. Den verkar rätt slimmad iaf. www.qvc.com/qic/qvcapp.aspx/main.detail.tpl.DETAIL.item.A3976.ref.CJ8/aol_refer.false/msn_refer.false/ref.CJ8&cm_cat=BEAUTY&cm_pla=COSMETICS&cm_ite=A3976

mippemutt, fortsätt med Smashbox! De har riktigt bra kvalitet på alla borstar jag provat från dem.
    Berätta mer om EM! Kan du jämföra?? Spännande! :D

• rocketqueen

pickolina, ah! Kommer du att köpa den igen tror du? Återstår att se om den torkar ut snabbt eller inte kanske också... Jag har inte provat den! Är det den vattenfasta?

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!